Osobný rozvoj

Rozhovor s copywriterom a marketingovým poradcom Petrom Čelkom

15.1.2018 12:18
“Chcel som, aby sa viac ľudí dozvedelo o tom, čo robím a ako im viem pomôcť. ” Peter Čelko

1. Čomu sa venuješ?

Venujem sa písaniu predajných textov (nadáva sa tomu „copywriting“) a konzultovaniu priameho predaja – takzvaného direct response marketingu, hlavne pre malých podnikateľov. Verím, že direct response marketing môže pomôcť každému podnikateľovi. Žiaľ, málokto o ňom vie a ešte menej ľudí ho používa.

2. Kedy a prečo si sa rozhodol začať blogovať?

Chcel som, aby sa viac ľudí dozvedelo o tom, čo robím a ako im viem pomôcť. Bol to nástroj, ako získavať kontakty na potenciálnych klientov a na predávanie mojich produktov a služieb.

3. Akú peknú príhodu si zažil počas svojho blogovania?

Pekná príhoda je vždy, keď niekto dá zdieľať môj článok, pochváli ma a povie, že som mu pomohol.

4. Aké rady by si dal človeku, ktorý chce začať blogovať?

Najprv si urči cieľ, ktorý chceš vďaka blogu dosiahnuť. Hneď od začiatku začni zbierať kontakty. Ak chceš vďaka blogu zarábať, tak predávaj hneď od prvého dňa (produkty, služby, reklamný priestor… čokoľvek) Nauč sa písať a vždy keď píšeš, tak píš kvalitné veci. Internet je plný mizerných článkov, ktoré nikto nečíta. Ak to má byť slabé, tak to proste nerob. Daj do toho 100% – VZĎY.

5. Aký je tvoj názor na sociálne siete? Sú podľa teba mladí na nich až závislí?

Sociálne siete sú dobrý sluha, ale zlý pán. Sám som ešte stále známy ako expert na sociálne siete. No od istého momentu som ich proste prestal mať rád. Veľa ľudí je na nich od rána do večera, ale ich pridaná hodnota je často nulová. A na čo je najdôležitejšie myslieť je fakt, že kopec lajkov ti síce „pohoní“ ego, ale nenaješ sa za nich. Nemôžeš ich zobrať do banky a vymeniť ich za peniaze.

6. Máš obľúbenú webstránku, blog alebo knihu ku ktorej sa rád vraciaš?

Veľmi rád sa vraciam ku knihe Scientific Advertising. Napísal ju už v roku 1923 chlapík menom Claude Hopkins. Bol to top borec na reklamu. Jedného roku zarábal, ako zamestnanec píšuci texty 185 000 dolárov. V tej dobe to boli oborvské peniaze, bežný copywriteri vtedy zarábali 30 dolárov týždenne. Pravdy z tejto knihy platia do dnes a viete si ju stiahnuť zdarma na tejto adrese:

http://www.scientificadvertising.com/ScientificAdvertising.pdf

Ja ju mám doma aj v tlačenej podobe, pri posteli a čítal som ju už asi 4X a vždy v nej nájdem niečo nové.

7. Ak by si mal vybrať jeden výrok, alebo myšlienku, ktorá by charakterizovala tvoj život, aká by to bola?

Mám rád veci, ktoré sú jednoduché a funkčné – nie kopec omáčok a žvástov, ktoré proste nefungujú.

Viac o Petrovi nájdete na https://www.linkedin.com/in/tulavyninja alebo na jeho facebooku: https://www.facebook.com/peter.celko.5/

Text je súčasťou Refresher Blogu, nie je redakčným obsahom. Administrátorov môžete kontaktovať na blogy@refresher.sk.
Priemerné hodnotenie
zatiaľ málo hodnotení
Ohodnoť blog
Pre hodnotenie sa musíš prihlásiť!
Prihlásiť
Pridať komentár
0
Nahor
Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať
Cesta svetom - návrat domov (+fotogaléria)
Tip na Android hru : Proton Bus Simulator
Cestujete do Černobyľu? Toto by ste mali vedieť
Zanedbaná pieseň
Smrtonosná fajka
Cestovat a při tom vydělávat. Sen nebo realita?