Najlepšia Zmrzlina v Ríme. cesta dobrodruha 03

Všetky cesty vedú do Ríma

Pred začiatkom leta som si povedal, že si ho idem poriadne užiť. Chcel som vycestovať a nebolo podstatné kam. Vedel som, že chcem ísť do Európy. Zháňal som niekoho, kto by sa so mnou vydal na tento trip, no nebolo to vôbec jednoduché. Skoro každý už mal na začiatku leta nejaké plány, no nakoniec mi napísal môj dobrý kamarát, že by so mnou šiel. Ani jeden z nás nemal žiadnu predstavu. Vedeli sme iba svetadiel a to, že chceme vycestovať lacno. Použili sme preto aplikáciu kiwi.com , ktorú vrelo odporúčam. Stačilo len zvoliť dátum nášho tripu a miesto odletu a táto aplikácia nám ukázala najlacnejšie letenky. Druhé najlacnejšie letenky boli do Ríma, a tak som sa kamaráta spýtal:Ideme do Ríma?a kamarát: Poďme. Za 5 minút sme mali vybratú destináciu a aj kúpené letenky. Približne o mesiac sa k nám pridali traja kamaráti, nuda teda nebola ani sekundu.

Odlet sme mali z Budapešti, kam sme sa z Košíc dopravili spoločnosťou flixbus s ktorou mám iba dobré skúsenosti. Autobus išiel priamo na letisko, čo nám veľa vecí uľahčilo. Po príchode do mesta sme sa dostali na našu izbu, ktorá nevyzerala pôsobivo, no nachádzala sa v centre pri hlavnej stanici. Spojenie na všetky atrakcie a pamiatky bolo vďaka tejto lokalite veľmi dobré.

Deň 1.

Do ulíc sme sa dostali okolo šiestej večer. Ako prvé sme rozhodne museli vidieť Koloseum, pre mňa hlavná pamiatka Ríma. Koloseum sú ruiny veľkého amfiteátra v strede Ríma. V súčasnosti je to architektonická dominanta Ríma. Nachádza sa tu veľké množstvo turistov a pouličných predajcov.

Neďaleko sa nachádza aj Forum Romanum, ktoré takisto odporúčam nevynechať.

Obe atrakcie majú spoplatnený vstup, ale návštevník má zážitok aj bez vstupu do platených priestorov, do ktorých sme nešli ani my.

Záver dňa sme ukončili úžasným jedlom na ktoré som sa ja, ako milovník talianskej kuchyne, extra tešil. Ostal som v nemom úžase. Cestoviny boli úžasné a spolu s pohárom vínka to bol krásny koniec dňa.

Tip číslo 1:

Na jedle v Ríme nešetrite. Na vlastnej koži som sa presvedčil, že sa oplatí vychutnať si kvalitné miestne jedlo a s tým spojenú atmosféru aj na úkor vyšších cien.

Deň 2.

Nasledujúce ráno sme išli do Vatikánu. Vatikán je najmenší štát sveta. Obyvateľstvo tvoria väčšinou kňazi a príslušníci osobnej stráže pápeža. Príjmy štátu plynú hlavne z darov veriacich z celého sveta, vydávania poštových známok, mincí a z cestovného ruchu.

Zdroj obrázka :

Naša cesta smerovala na konečnú zastávku metra. Po vystúpení nás čakala menšia prechádzka, na ktorej konci bolo Námestie svätého Petra. Námestie svätého Petra je považované za najkrajšie na svete a spolu s Bazilikou a kupolou určite stoja za vašu návštevu.

Bazilika bola pre mňa osobne najkrajší chrám, v akom som kedy bol. Vstup do Baziliky je bezplatný, no vstup na kupolu je spoplatnený. Výstup na kupolu nebol úplne jednoduchý, nakoľko našu cestu sprevádzali stovky schodov a asi 50 stupňov. V čase letných horúčav nám to dalo zabrať, no výhľad stál za to.

Tip číslo 2:

Pred príchodom do Ríma si z pohodlia domova kúpte romapass. Ušetrí vám to peniaze aj čas. Využijete to pri jazde metrom aj pri vstupoch na pamiatky.

Po Vatikáne nasledoval krátky obed a presun na námestie Piazza della Rotonda. Na tomto námestí sa nachádza jedna z najlepšie zachovaných a najfantastickejších stavebných pamiatok Ríma. Ide o pamiatku Panteón. Táto pamiatka je bezplatná a o to viac navštevovaná. Počas sezóny Vás státie v rade zdrží zhruba polhodinku.

Za stavbu Panteónu vďačíme zaťovi a priateľovi prvého rímskeho cisára Augusta, konzulovi M. Vipsaniovi Agrippovi. Stavba bola postavená v rokoch 27 až 25 pred Kr. Vstup do tejto pamiatky je free. Odporúčam prísť v čase okolo obeda, kvôli slnečným lúčom, ktoré prechádzajú stredom strechy.

Najlepšia zmrzlina Ríma

Po niekoľkých tisícoch krokov sme sa rozhodli ochutnať najlepšiu zmrzlinu Ríma. Podnik Giolotti, ktorý má viac ako 100 ročnú históriu nás presvedčil, že ju nájdeme práve tam. Lepšiu zmrzlinu som v živote nejedol. Podnik sa nachádza neďaleko spomenutého panteónu (5 minút chôdze). V okolí sa nachádzajú krásne uličky, ktoré dotvárajú atmosféru tomuto miestu.

Zdroj: http://www.giolitti.it/en/

Presná adresa:

Via degli Uffici del Vicario, 40, 00186 Roma RM, Italy

TIP číslo 3:

Pokiaľ si objednáte kávu v kaviarni pri pulte a vypijete ju tam, stojí vás to polovicu menej, ako keby Vás mala obslúžiť čašnícka pri stole.

Posledný cieľ nášho tripu bolo námestie Piazza di Spagna. Piazza di Spagna sa nachádza pod známymi Španielskymi schodmi v Ríme. Doslovný preklad znamená španielske námestie. Názov je odvodený od španielskeho veľvyslanectva pri Svätej Stolici. Na námestí sa nachádza Fontana della Barcaccia.

Zdroj Obrázka:

Námestie je známe hlavne Španielskymi schodmi, ktoré ho spájajú s francúzskym kostolom Trinità dei Monti. Pápež Inocent VIII poveril architekta Francisca de Sanctis a ten vytvoril návrh. Schody majú 138 schodov, tri krídla a viacero iných predelov. Najkrajšie sú v máji, keď sú celé pokryté azalkami.

Toto miesto je často tradičným miestom stretnutia mladých ľudí.

Zdroj:

Deň 3

Odchod

Nasledujúci deň sme sa len zotavili z náročnej noci a po raňajkách sme sa spojom dopravili na letisko. Vybavili sme si všetky potrebné úkony. Odlet sme mali síce z Budapešti, no prílet z Ríma sme mali vo Viedni. Let meškal, a tak sme nestihli náš prípoj do Bratislavy. Na prepravu z Viedne do BA sme využili spoločnosť Slovaklines. No arogantný vodič nás aj s kúpeným lístkom nepustil do autobusu aj po preukázaní číselného kódu našich lístkov. Boli sme nútení zobrať taxík z Viedenského letiska na vlakovú stanicu do Bratislavy, pretože lístky na vlak sme už mali kúpené (2 sme mali zdarma, no zvyšok kúpené). Za taxík sme zaplatili 100 eur. Do vlaku sme nastúpili 3 minúty pred odjazdom. Po napísaní sťažnosti, spoločnosť uznala chybu (i keď šofér nie) a preplatili nám taxík aj lístky. Týmto gestom u mňa stúpli a preto ich služby využijem aj nabudúce.

Celkový dojem:

Rím je nádherné a bezpečné mesto, ktoré má doslova na každom rohu pamiatku. Ľudia sa usmievajú a panuje tam príjemná atmosféra. Gastronómia je jedno nebo. Jediná chybička Ríma je to, že je často na uliciach bordel, pretože je tam nedostatok košov. Celkovo Rím hodnotím 9/10.

Volám sa Samuel, mám 19 rokov milujem jedlo a rád cestujem. Aktualne mám precestovaných približne 20 krajín na 2 kontinetoch. Moje články maju pomôcť každému, kto chce cestovať a nevie ako začať. Moje naj mestá ktoré som zatial preskúmal sú LA, Kodaň, Praha a viedeň. Medzi moje vysnívané destinácie určite patrí celá Ázia a New York.

Chceš vedieť, keď CestaDobrodruha pridá nový blog?