SLOVENSKÍ INFLUENCERI / Dá sa na Slovensku uživiť na internete ?

Dá sa na Slovensku uživiť na internete? Na túto často pokladanú otázku sa budem snažiť vám čo najlepšie odpovedať nižšie v článku.

Ako prvým by som rád začal určite tým, že väčšina šikovných ľudí si dokáže zarobiť aj bez internetu.

Slovo Influencer je postupom času brané a hovorené medzi ľudmi už pomaly ako urážka, je to práve kôli tomu, že mladí sa často chcú stať celebritami a verejne znýmimi osobnosťami a tak preto robia často všetko možné aj nemožné.

Profoundco
View this post on Instagram

With @kral_adam 🔥🔥🔥🔥 @profoundco

A post shared by Philip Polak (@philippolak) on

Internet dokáže výrazne pomôcť vo vašom marketingu a taktiež odprezentovaní sa. Veľká výhoda je to , že ľudia alebo vaši zákazníci majú dobrý prehľad o novinkách pretože príspevky na profiloch sú zoradené chronologicky ( podľa času od najnovších po najstaršie), to sa ale o časovej osi povedať bohužiaľ už momentálne nedá ( preto by som ju už ani tak viac nenazýval )

G.Bar
View this post on Instagram

With @sashamelnykovaaa for @g.bar.ba

A post shared by Philip Polak (@philippolak) on

Význam slova influencer je odvodený z anglického výrazu ,,influence,“ čo v preklade znamená vplyv. Ide poväčšine o verejne známu osobu (herec, hudobník, moderátor, youtuber, športovec,…).

Nosene

Každá verejne známa osobnosť má svoj okruh fanúšikov, ktorých spájajú spoločné záujmy. A práve im, publiku, ktoré môže mať blízko k vašej značke, môže sprostredkovať vaše produkty alebo služby. A to je jeden z hlavných dôvodov, prečo môže byť influencer významný prínos pre vašu spoločnosť.

Influencerom sa môže stať takmer ktokoľvek, kto má prístup k internetu.

Stačí byť trošku kreatívny, originálny a nejako vždy ľudí zabaviť. Treba si premyslieť koncept príspevkov, neustále rozširovať počet aktívnych sledovateľov a v prípade, že sa tomu venujete dlhšie a naozaj vás to baví je veľká pravdepodobnosť že vaše publikum bude prirodzene rásť a že vás neskôr niekto osloví so žiadosťou o spoluprácu.

Glitters.cz
Losse Clothing

Niekto, koho sleduje 50-tisíc ľudí, by nemal mať iba 700 lajkov bez akéhokoľvek komentára. Ak nesedia čísla, preč od nich. Značí to, že "influencer" je neefektívny alebo si kúpil fanúšikov. Alebo oboje. Vplyv na publikum a veľkosť publika si netreba mýliť. Fake lajky ľahko rozpoznáte no najlepšou kontrolou pre vás sú práve štastistiky ( to že má niekto 4000 lajkov od reálných ľudí neznamená že jeho impresie sú dobré, sú to často "zbierači" lajkov )

Na čo sa firmy a ľudia pozerajú ako na prvé ked hľadajú "influencerov" na spoluprácu ?

Samozrejme ako všetci tušíte a viete prvá vec je koľko sledovateľov človek má, druhá aké publikum a v akej vekovej kategorii daný profil sleduje. Dalšia vec je čo všetko vie daný človek/profil ponúknuť, či už to môže byť forma recenzie na story, fotka, video alebo prípadne súťaž ( To už záleží od toho či chce ten kto vás osloví niečo spropagovať, zvýšiť predajnosť či povedomie/návšťevnosť. )

Batiste
View this post on Instagram

Už sa to blíži, @grape_festival je za dverami🎉!! ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Okrem super zábavy a dobrej hudby na festivale nájdeš aj G.bar pop-up stánok v spolupráci s @batiste_czsk ✨ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Miláčikovia G. ti budú robiť zapletanie celkom zadarmo a okrem toho si v pop-upe môžeš samozrejme zakúpiť aj suché šampóny Batiste, ktoré dokonalo využiješ nielen na festivale✌🏻 ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ model: @natykerny 🌼 styling: @barbora_kubi👗 @g.bar.ba ❤️ #gbar #gbarba #gbar_bratislava_shop#gbar_bratislava_hair #batiste #yesyoucan #bratislava#grapefestival #slovakia #dryshampoo

A post shared by Philip Polak (@philippolak) on

Eufarma

Taktiež platí, že nemusí ísť o nejakú mimoriadne populárnu osobu, niekedy je lepšie siahnuť po osobe, ktorá ešte nebola spájaná s väčšou reklamnou kampaňou. Najpopulárnejšie osoby majú nadviazaných množstvo spoluprác a časom sa zvyknú ľuďom „opozerať“.

tak ako vo veľa zamestaniach tak aj na internete ide hlavne o vašu šikovnosť a snahu a priebojnosť. Nikto nemôže sľúbiť že s nárastom sledovateľov zrazu budete zarábať stovky eur. Je kopa ľudí čo nevedia správne využiť svoje možnosti a talent, ale tak to už vo svete býva.

Ak je váš profil známy no nedosahuje stovky tisíc sledovateľov ( predsa len sme veľmi malá krajina ) môžte vrámci spolupráce získať rôzne produkty , procedúry , pobyty, poukažky, vstupenky a podobne. Skrátka a jednoducho spoupráca a propagácia barterovou formou pri ktorej si viete prípadne aj privyrobiť.

( Barter alebo barterový obchod je forma obchodnej činnosti, pri ktorej je tovar alebo služby priamo vymenený za iný tovar alebo služby bez použitia peňazí )

Rathrak

Na slovensku je iba zopár ludí čo dosahujú také vysoké čísla že sú bez akejkoľvek inej činnosti schopný sa uživiť iba na internete a vecami spojenými s ním. Sú to väčšinou práve youtuberi prípadne tie "pravé celebrity"

- Jednoducho ľudia ktorí majú so svojím publikom vybudovaný vsťah, dosahujú samozrejme aj väčšie čísla. V takom prípade už vaše spolupráce môžu priniesť zopár stoviek až tisícok eur.

Daľší logický a určite rozumný ktok je predávať vlastné produkty ako oblčenenie, kozmetiku, doplnky či napríklad umelé riasy, prípadne vybudovať si a propagovať svoj vlastný podnik ako v prípade Exploiteda či Queen Plačkovej.

Rád napísal, že táto práca je časovo náročná a taktiež sú úspešné a menej úspešné obdobia a zaleží čisto na vás koľko svojho času tomu venujete. Je to kreatívna, voľná a často krát veľmi spoločenská práca kde neustále máte možnosť spoznávať ľudí, miesta, spolupracovať a získavať nové skúsenosti a možnosti.

MC Café

Ja ako fotograf ktorý fotí práve s ľudmi čo propagujú rôzne veci a potrebujú kvalitnú fotku ktorá zaujme, som často krát oslovený či by som sa do takejto spolupráce nepridal a tak mám občas možnosť pracovať aj na niečom väčšom.

taktiež sa občas môže stať že ak označíte na príspevku nejakú firmu alebo značku, môže si vašu fotku všimnúť a osloviť vás či by mohli fotku od vás použiť alebo či by ste nemali záujem o spoluprácu.

Naturalium
Goldie Merch
Honzovy Longboardy

Ďakujem vám veľmi pekne za prečítanie článku a majte ešte pekný zbytok dňa!

Text je súčasťou Refresher Blogu, nie je redakčným obsahom. Administrátorov môžete kontaktovať na blogy@refresher.sk.

Ohodnoť blog
60
Poslať správu
PHILIP POLAK | 21 | | time's forever frozen still | • Portrait photographer • Slovakia •

Chceš vedieť, keď filipphilippolak pridá nový blog?

Zadaj svoj mail a dostaneš upozornenie. Kedykoľvek sa môžeš odhlásiť.