Z druhej strany sveta - Soul

Po polroku sme sa vrátili na mesiac domov. Užili sme Vianoce, Nový rok a oddýchli sme pred ďalšími výletmi. Začiatok bol v hlavnom meste Južnej Kórei.

Lietadlom z Viedne do Moskvy, kľudný 3 hodinový let. Po chvílke strávenej na letisku v Rusku nastupujeme znova, tentokrát už priamo Soul. Úprimne som nevedel čo od tohoto mesta očakávať. Nič extra som si nezisťoval dopredu. V Sydney som od jedného novozélanďana počul len chválu na toto mesto, vraj je to také menšie Tokyo.

Pristáli sme v Incheone niekedy po 12tej a pred 14tou sme sa ohlásili na hoteli. Izba velmi malá, ázijský štandard, spojenie záchodu so sprchovým kútom musí byť. Každopádne to stačí, keď že máme aj tak v pláne čo najviac behať po meste a byť vonku. Vyrážame von a keď že nie sme ďaleko od centra neriešime mhd alebo taxi. Po celú dobu máme fajn počasie, približne 5°.

Po chvíli v meste stretávame obrovský dav ľudí. V meste sa konajú demonštrácie. Tuším, že to bolo kvôli ich bývalej prezidentke, ktorá z nejakého dôvodu skončila vo väzení. Viac som zo znakov vyčítať nedokázal. Neskôr vidíme viac a viac ľudí. Ešte pred chvílou sme sa čudovali prečo je mesto prázdne, teraz už vieme kde všetci ľudia trávia svoju sobotu. Dav je obrovský a je v ňom stovky ľudí. Čiže po tajfúne v Ho Chi Minhe a futbalových oslavách v Hanoji si môžem pripísať aj demonštrácie v Soule.

Spolu s davom sa dostávame ku Gyeongbokgung palácu. Dnu avšak nejdeme keď že sa platí vstupné a my sme si ešte nezamenili kórejské wony.

Na večer sa vraciame do hotela a unavení si akurát kupujeme drobnosti v 7 eleven priamo pod hotelom. Keď že sme nespali počas celého letu (cca. 13hod.) okamžite zaspávame.

Na druhý deň vyťahujeme drobné z bankomatu a ďalej objavujeme mesto. Soul by som bez váhania označil za moderné mesto, vysoké biznis budovy sa ťahajú skoro cez celé širšie centrum mesta. Všade podchody, ktoré skutočne uľahčujú prechádzanie mestom a na každom rohu Starbucks. Demonštrácie zmizli i keď plagáty po meste ostali. Ideme znova smer Gyeongbokgung palác. Za 3000kw sa dostaváme do areálu palácu kde je mimo nás samozrejme kopec ďaľších turistov ale aj miestnych a to hlavne mladých dievčať oblečených v tradičných kórejských šatách. Palácový komplex je obrovský a tak nám chvílu trvá kým ho prejdeme celý. Cvakajúce skupinky Číňanov nesmú chýbať.

Po pár hodinovom motkaní v centre, okolo palácu a prilahlých pagod si ideme na chvílu oddýchnuť na izbu. V pláne je znova vybehnúť von večer za tmy, aby sme videli mesto aj vysvietené neónmy. Bohužiaľ však zaspávame a zobúdzame sa niekedy o 2hej ráno, čerstvý a vyspaný. Jetlag tentokrát vyhral. Keď že sa nám už zaspať nedarí, čakáme do svitania aby sme sa mohli ísť niekam najesť a pokračovať v objavovaní mesta.

Po skorom obede je na pláne Namsan tower. Je tu vraj skvelý výhlad na celý Soul. Bohužial keď že je pondelok tak je lanovka smerom hore odstavená a nám tak neostáva nič iné ako to vyšlapať až hore. Výhlad na mesto však komplikuje smog, ktorý sa musel cez noc dostať do mesta. Prihovára sa nám starší pán, ktorý je najmä zvedavý odkiaľ sme. Vraví, že vraj smog sem prišiel z Číny a ešte tu nejaký deň bude. Takže nápad s vyhliadkou na celé mesto padá a vidíme len veľmi málo.

Večer objavujeme Soul aj v noci. Prázdne ulice sú teraz plné streetfodov a rôznych trhov.

Predposledný deň trávime v neďalekom múzeu, ktoré je venované vojne v Kórei, ktorá bola hlavnou príčinou rozdelenia na severnú a južnú.

Keď že let do Osaky máme skoro ráno a prvý vlak smer letisko ide pre nás neskoro, trávime noc na letisku. Našťastie nám to rýchlo uteká a už sa nedočkavo ženieme do lietadla smer Osaka.

Som rád, že som na toto mesto nemal žiadne očakávania. Inak by som bol sklamaný. Soul je určite moderné mesto s v noci vysvietenými neónmi a hrajúcimi reklamamy v uliciach. Je to ale zároveň aj za dňa fádne mesto bez nejakej väčšej viditelnej zábavy. Áno, historická časť mesta je zaujímavá a pekná ale ak idete do tretieho paláca za sebou uvedomujete si že to vlastne všetko vyzerá tak isto a tak už upadá zvedavosť z návštev týchto miest. Na preskúmanie mesta nám stačili 3 dni. Samozrejme nezahadzujem toto mesto úplne a myslím si, že v lete môže nabrať úplne iný dych a byť to malé Tokyo ako som počul. V každom prípade ako začiatok našeho mesačného cestovania Áziou dostatočné.

yo, v prípade záujmu vidieť viacej fotiek z ciest - ig: cpatrick__

Text je súčasťou Refresher Blogu, nie je redakčným obsahom. Administrátorov môžete kontaktovať na blogy@refresher.sk.

23 y

Chceš vedieť, keď cpatrick_ pridá nový blog?