Nie je to však také jednoduché, ako sa vám budú snažiť prezentovať rôzne dropshippingové platformy. O čo ide a prečo dropshipping nie je zaručeným receptom na úspech?
Ak sa len začínate orientovať v e-commerce odvetví, skôr či neskôr určite narazíte na reklamy rôznych dropshipping platforiem, vďaka ktorým stačí „prepojiť“ svoj e-shop s externým skladom a môžete začať predávať. Celú logistiku pritom zabezpečí prevádzkovateľ platformy, vy len predávate a zarábate bez toho, aby ste predávaný tovar vôbec niekedy držali v ruke. Takto aspoň znie teória, no prax je často celkom odlišná a podnikanie s dropshipping e-shopom má viacero háčikov.
Snáď najväčším lákadlom dropshippingu sú minimálne náklady, s ktorými môžete rozbehnúť svoj e-shop. Nepotrebujete vlastný sklad ani zásoby tovaru, o ktorom zo začiatku ani vôbec netušíte, či sa predá. V tomto smere naozaj šetríte a zároveň máte vyššiu flexibilitu, ak sa rozhodnete zmeniť sortiment. Nemusíte sa navyše starať o odosielanie objednávok a logistiku, jednoducho „len“ získavate zákazníkov.
Kým sa pre túto možnosť nadchnete, mali by ste si dobre zvážiť aj všetky nevýhody. Tie spočívajú predovšetkým v tom, že tovar ako obchodník nepoznáte, marže sú pomerne nízke a celkovo ste závislý od dodávateľa. Okrem toho, váš e-shop bude ťažšie odlíšiteľný od konkurencie, keďže rovnako ako vy môže začať predávať aj ktokoľvek iný. Postrážiť si treba aj kvalitu dodávateľa a jeho prístup napríklad k vybavovaniu reklamácií či logistike.
Foto: elements.envato.com
Text je súčasťou Refresher Blogu, nie je redakčným obsahom. Administrátorov môžete kontaktovať na [email protected].
Chceš vedieť, keď fadam pridá nový blog?
Zadaj svoj mail a dostaneš upozornenie. Kedykoľvek sa môžeš odhlásiť.