včera o 19:51

Generácia Z a vnímanie reklamy: dôvody na obavy?

Predstavitelia generácie Z, narodení medzi rokmi 1997 a 2012 sú prvou skutočne digitálnou generáciou, ktorá v zásade ani nepoznala svet bez internetu a smartfónov.

Práve teraz táto generácia masívne vstupuje na pracovný trh a postupne sa stáva významnou nákupnou silou. Zaujímavé však je, že táto generácia pristupuje k médiám a reklame celkom inak než ich predchodcovia. Čo sa teda stáva novou normou?

Televíziu a tlač čakajú ťažké časy

Tradičné reklamné kanály ako televízia a tlač zaznamenávajú u Generácie Z dramatický pokles záujmu. Lineárne televízne vysielanie nahradili streamovacie služby, časopisy ustúpili sociálnym sieťam. Dôsledkom je, že klasické reklamné bloky či celostránkové inzeráty sa k tejto generácii dostávajú len zriedka. Ak sa to aj podarí, ich vplyv je marginálny, pretože generácia Z si vyvinula silnú „reklamnú slepotu“.

Online priestor: Autenticita vyhráva nad leskom

V digitálnom prostredí, kde Generácia Z trávi prevažnú časť svojho času, platia celkom iné pravidlá. Dokonalo štylizované reklamy s celebritami ich už veľmi nenadchnú a vyvolávajú skôr nedôveru. Naopak, autentický obsah tvorený influencermi či bežnými používateľmi získava pozornosť a dôveru. Pre Generáciu Z je dôležitá transparentnosť, spoločenská zodpovednosť a hodnoty, ktoré značka predstavuje. Filtrovanie obsahu sa stalo ich prirodzenosťou, doslova v sekunde dokážu rozhodnúť, či si reklama zaslúži ich pozornosť. Samozrejme aj v tomto prostredí majú stále svoje opodstatnenie aj kvalitné PPC kampane.

Budúcnosť marketingu: Adaptácia alebo zabudnutie

Marketéri tak stoja pred neľahkou úlohou. Adaptovať sa alebo riskovať stratu kontaktu s nastupujúcou generáciou spotrebiteľov. Úspešné značky si uvedomujú, že potrebujú vstúpiť do priestorov, kde sa Generácia Z prirodzene pohybuje – od TikToku po herné platformy. Interaktívny obsah, možnosť spolutvorby a zapojenia sa do širšieho príbehu značky sú niektorými z ciest, ktorými sa marketing bude uberať.

Foto elements.envato.com

Text je súčasťou Refresher Blogu, nie je redakčným obsahom. Administrátorov môžete kontaktovať na [email protected].

Ohodnoť blog
0
Poslať správu

Chceš vedieť, keď fadam pridá nový blog?

Zadaj svoj mail a dostaneš upozornenie. Kedykoľvek sa môžeš odhlásiť.