Čo to vlastne D-T-D je?
Je to obchodný systém, ktorého názov hovorí za všetko. "Od dverí k dverám", presne tak to aj cháp! Sú to tí predajcovia čo ti klopú na dvere a ponúkajú, či už elektrinu, plyn, alebo "predražené" produkty. Predajcovia často označovaný aj ako "obchodníci s teplou vodou". Ale čo sa za tým naozaj skrýva? Prečo je tento systém stále "IN" ? Prečo to považujem za najlepšiu školu obchodu?
KVANTITA!!!
Áno , presne to je to je slovo, vystihujúce všetko. Prečo? Jednoducho preto, že dobry predajca v D-T-D, by mal za deň zaklopať na 80-120 dverí, čím sa logicky zvyšuje jeho šanca na úspech. Len si to predstav máš produkt, ktorý dokáže zaujať, ktorý Ty sám považuješ za viac , ako dobrý, ale nemáš klientov. Čakáš, že prídu....ale oni nič. Práve takto aj D-T-D vzniklo, mnoho firiem, miest a združení nedokázalo naplniť svoje EVENT'S (akcie) a tak dostali nápad. "Čo tak ísť "dvere po dverách" v našej lokalite a začať ľuďom ponúkať "vstupenky" na naše akcie, dať do povedomia to, že existujeme, dotiahnuť ich k nám? Div sa svetu, fungovalo to a ich nápad zožal ohromný úspech, ich akcie boli odrazu vypredané a ľudia o nich hovorili ďalej , tým sa dostávame k ďalšiemu aspektu D-T-D.
REFERENCIE
Snáď to najdôležitejšie v každom dlhodobom biznise sú referencie, teda inak povedané "dobre odvedená práca" , správny postup pri predaji a tradovanie dobrého mena. Pretože nie je nič jednoduchšie, ako urobiť svoju prácu 1-krát na výbornú, namakať sa pri tom, ale nabudúce zožať 2-krát taký úspech s minimom práce. V preklade to cháp jednoducho, ak jednej "turnus" urobíš biznis v danej lokalite férovo a zákazníkom všetko do podrobna vysvetlíš, druhý turnus už o tom v danej lokalite budú ľudia vedieť a sami si za tebou prídu produkt kúpiť.
Základných 5 fáz D-T-D
1. Oslovenie
Jedna z najdôležitejších častí, pri ktorej nesmieš zabudnúť na predstavenie, PODANIE RUKY! a rýchle odprezentovanie toho, kto a čo si.
2. ICEBREAK (prelomenie ľadu)
Tu veľkí pozor, jedná sa o najdôležitejšíu fázu predaja v akomkoľvek biznise. Ide o nadviazanie vzťahu so zákazníkom. O kompliment, rýchlu debatu so zákazníkom, alebo otázku, ktorú by určite nečakal. Najjednoduchší príklad, ideš k zákazníkovi do dvora a všimneš si, že má psa v tej chvíli ani neváhaš, môžeš psy neznášať , môžeš ich milovať je to úplne jedno, ale toho psa pochváliš a spomenieš, že aj "kamarát Vilo mal takého", ale to už je doba. Rovnako existuje aj zlý ICEBREAK na ten obzvlášť pozor, ak prídeš k chlapovi, ktorý má po stenách plagáty s ženskými , nezačneš mu hovoriť o rodine a deťoch , rovnako ako keď prídeš do rodiny, nepovieš domácemu, že akú nepríjemnú ženskú a uziapané decká má, áno z času na čas ti to môže vyjsť, ale z 90% dostaneš "fuck".
3. Prezentácia produktu
Svoj produkt musia podať , ako tú najlepšiu vec na svete a musíš byť o tom aj presvedčený, inak to nemá najmenší význam. Musíš vystupovať sebaisto! Ponúkať ho , ako niečo výnimočné, niečo čo inde nedostane. Presne tak, ako telefonistka na call-centre od tvojho operátora, ktorá ti ponúka ten "najvýhodnejší" paušál na svete LEN DNES!
4. Zdolávanie námietok
Pre mnohých najkomplikovanejšia časť a pri tom sa jedná o jednu z najkrajších, pretože , ak si svoj produkt správne odprezentoval , neklamal si a vyzdvihol ho správne. Námietky by ani nemali prísť a aj ak prídu nemal by si sa do nich zamotať. Každopádne neklam! Ničomu ti to nepomôže, buď úprimný a mysli na to, že len spokojný zákazník o tvojom produkte bude hovoriť ďalej, aj v prípade, že produkt nebude presne to čo očakával, ale predal si mu seba a štýl akým si s ním jednal.
5. Clousing
...alebo uzatvorenie obchodu, pokiaľ ide o zmluvný predaj máš vystavané , ide len to podpísať so zákazníkom zmluvy, to je jedna z tých jednoduchších variant , pri ktorej sa znova budeš venovať ICEBREAK-u a zákazník bude mať zmluvy podpísané rýchlejšie, ako mu ich dokážeš vôbec odprezentovať. Ten ťažší prípad je to vtedy, ak ide o materiálny predaj, tu musíš od zákazníka dostať peniaze a odovzdať mu produkt, najdôležitejšia otázka v tomto prípade znie " Ste presvedčený o tom, že mi za tuto vec zaplatíte a využijete ju?" , neboj sa túto otázku položiť, ten koho si zaujal ti bez námietok prikývne a zaplatí a ten ktorý o tvoj produkt nemá záujem , si tvoj produkt nekúpi, ani pod nátlakom so zbraňou v ruke.
Prečo tento business systém považujem za najlepšiu školu obchodu v ktorej nevydržíš dlho?
Bude to tým, že som v tomto obchode začínal a poviem ti to na rovinu, ak za deň zaklopeš na 90dveri a 90-krát musíš osloviť zákazníka, tak aby ti nedal "fuck" hneď po otvorení , tak musíš vymyslieť milión spôsobov, ako zaujať, milión ICBREAK-ov a milión dôvod prečo si TY ten od ktorého má produkt kúpiť dnes a prečo je tvoj produkt to najlepšie čo ho mohlo stretnuť. Ja som v tomto obchode vydržal pár mesiacov a myslím si, že mi dal najviac. Lenže časom zistíš, že sa nedá fungovať každý deň, alebo od pondelka do piatku, od 08:00 do 18:00 v "teréne" , že ťa to už furstuje a aj keď vieš , že prvých 10 "fuckov" za deň pre teba nič neznamená, omrzí ťa to, teda aspoň u mňa to tak bolo.
Kvôli čomu vlastne oslovuješ takú kvantitu?
Jednoducho preto, aby si zvýšil šancu na úspech, pretože ak zo 100 oslovených "dverí" predáš 10+ prdouktov, si pre mňa frajer a robíš to viac ako výborne. Ďalšou vecou je učenie, vždy ti otvorí iná osobnosť a na čím viac dverí zaklopeš, tým viac sa naučíš.
Ak si sa dostal až sem a stále čítaš, tak ti ďakujem a budem rád , keď sa aj ty so mnou podelíš o tvoje skúsenosti s D-T-D a zanecháš mi tu aspoň komentár, prípadne mi tu zanecháš objektívnu kritiku na môj článok v komentári a ja ti na ňu rád odpoviem. Nabudúce ti môžem napísať o Typológii zákazníkov , alebo ešte niečo pútavejšiom.
Fotografie boli získané pomocou www.google.com, spoločne so súkromným archívom autora.
Text je súčasťou Refresher Blogu, nie je redakčným obsahom. Administrátorov môžete kontaktovať na [email protected].
Chceš vedieť, keď Joko pridá nový blog?
Zadaj svoj mail a dostaneš upozornenie. Kedykoľvek sa môžeš odhlásiť.