CANON EOS 1300D recenzia

Dnes si dáme recenziu amatérskej zrkadlovky za rozumné peniaze. Nebude to žiadna profesionálna recenzia, ale len moje poznatky za dobu, čo fotoaparát používam.

Prečo práve recenzia zrkadlovky za 350€? veľa ľudí si povie, že zrkadlovka za 350€ nemôže, alebo nedokáže fotiť tak, ako fotoaparát za 1300€. Svojim spôsobom je to pravda, ale chcem spraviť článok a hlavne svoje poznatky a informácie, ktoré som o danom tele za cca 2 roky zistil.

Veľa odborníkov píše na nete, že fotoaparát je super na rodinné fotky z dovoleniek a výletov, ale ja by som povedal, že táto malá ale výkonná zrkadlovka, Vám môže pomôcť zarobiť a nejaké tie eurá.

Ale začnem pekne postupne a to ohľadom držania zrkadlovky. Ja mám celkom dosť malé ruky, tak daný fotoaparát sa mi drží veľmi dobre a všetky potrebné ovládače mám na jeden prst. Ľudia, ktorý majú veľké ruky a dlhé prsty tak máte smolu, tento fotoaparát sa Vám bude veľmi zle držať a bude to pre Vás dosť nepohodlné.

Čo sa týka obrazovej kvality, tak som milo prekvapený. Nečakal som, že tento malý krpec bude mať kvalitu obrazu až takto dobrú. Samozrejme, ak som dal na telo L objektív kvalita obrazu bola zas o niečo lepšia a 18 mega je úplne v pohode a v tejto dobe to stačí aj na tlač veľkých foto-obrazov. Čo sa týka šumu tak to bolo tiež milé prekvapenie a musím povedať, že používať ISO do 3200 bez problémov. Je to ISO ktoré ja osobe často používam pri športe, kedže tohto krpca mám ako druhé telo. Osobne by som už neodporučil používa viac ako 3200 ISO, ale pre domáce účely, alebo pre nejakú informačnú fotku môžete skúsiť aj viac. Pri úprave môžete šum odstrániť a výsledok bude stále ako tak OK.

1:1 ISO 3200 Základná úprava minimálna redukcia šumu.

Čo sa týka fotenie portrétov tak tento fotoaparát je podľa mňa na to super stroj. Predstava že na to dáte pevnú 50 1.8 tak budete mať krásne fotky, ktoré budú ostré a farby budú vyrovnané a samozrejme formát RAW si môžete upraviť, ako len chcete. Samozrejme je fotoaparát vhodný aj na fotenie krajiniek. Ja osobne ho nosím pravidelne na turistiku s dôvodu, že je ľahký a malý a obrazovú kvalitu má pre moje účely dostatočnú. Samozrejme nie vždy mám u seba profi objektív a veľa snímkov som fotil setákom 18-55mm a aj tak fotky boli dobré.

Čo sa týka použitia tohto fotoaparátu na šport je to troška iná téma a nie je to až tak jednoduché fotenie. Ako prvé Vás bude obmedzovať sériove snímanie RAW ktoré je len 3 snímku za sekundu. Maximálne použiteľné ISO 3200 a výdrž batérie max 300 až 400 fotiek. Ako som už vyššie spomenul fotoaparát používam ako druhé telo a mávam na ňom danú 75-300 alebo pevnú 50 1.8. Pri športe nikto nikdy nevie, aké počasie bude, ak sa jedná o šport, ktorý sa koná vonku, alebo aj fotenie krajiniek a tento krpec nie je vode odolný a preto si dávať pozor a radšej používať nejakú ochrannú fóliu.

Podľa mňa je to vhodný fotoaparát na všetko možné fotenie a aj na šport, ktorý je náročný.

Výhody a + : veľkosť, váha, obrazová kvalita, možnosť meniť objektívy, ISO.

Nevýhody a - : slabá výdrž baterky, max iso 3200, plastové telo, Sériové snímanie 3f/s.