Objavovanie Korziky vo dvojici

Korzika, ostrov mnohých tvárí! Aj takto by sa jednou vetou dal opísať malý ostrovček ležiaci v Stredozemnom mori, ktorý sme sa rozhodli navštíviť.

Veci pobalené, stan nachystaný, auto pripravené, môžeme vyraziť za poznaním novej krajiny! Po prejdení pár stoviek kilometrov prichádzame do Talianskeho prístavného mesta Livorno, kde na nás už čaká trajekt. Po 4 hodinách plavby prichádzame do mesta Bastia, ležiaceho na severovýchodnom pobreží Korziky.

Po vylodení sme si to ako ináč namierili rovno do hôr a to k najvyššej hore Korziky – Monte Cinto (2706). Úzkou cestičkou pomedzi sklali zasahujúce do cesty s nádhernými scenériami sme si vychutnávali každý jeden prejdený kilometer. Cestou sme mali možnosť stretnúť voľne sa pasúce kravy či zvedavého somárika v strede cesty, ktorý sa nám s radosťou nechal pohladkať. Po príchode pod Monte Cinto sme zistili, že camping je v tomto ročnom období ešte zatvorený a tak sme sa rozhodli ubytovať sa v najbližšom meste na pobreží.

Druhý deň ráno nadstavujeme súradnice do GPS a vyrážame ku kamenným horám Aiguilles de Bavella. Rozkladáme stoličky, varíme kávu, chystáme raňajky a kradneme si chvíľku len pre seba v obklopení týchto mohutných skalnatých hôr. Slniečko je na oblohe čoraz vyššie a nám bolo stále teplejšie, ešte že už kráčame na najkrajšiu pláž Korziky – Palombaggia, kde sa ihneď hádžeme do azúrovo čistého mora. Teplota vody v tomto období ešte nie je veľmi na kúpanie, ale nám to vôbec neprekážalo. Po 4 hodinách oddychu na pláži sa vyberáme spoznať ďalšie mesto a to Bonifacio. Celé historické mesto je postavené na vápencovom útese a zároveň je to aj najjužnejšie mesto na Korzike. Za dobrého počasia tu máte možnosť vidieť až na Sardíniu a z neďalekého majáku týčiaceho sa 80 metov nad priezračným morom ste od Sardínie vzdialený len 12 kilometrov.

Na ďalší deň opúšťame pobrežie a vydávame sa spoznávať vnútrozemie, spoločnosť nám robia všade prítomné ʺ fitness ʺ prasiatka. Po zabočení s asfaltovej cesty si pre nás Korzika pripravila jednu z najkrajších offroadových ciest s úžasným panoramatickým výhľadom. Po prekonaní 25 kilometrov v teréne prichádzame do mestečka Casanaccioli, kde sme sa rozhodli prespať v malebnom vidieckom domčeku s výhľadom na hory. Pán domáci nás príjemne pohostil chutným korzickým vínkom, porozprával zážitky a poukazoval fotografie zo svojho dobrodružného života na horách.

Z vnútrozemia naše kroky opäť smerujú k moru cez najzaujímavejšie sopečné pohorie Korziky – Les Calanqes De Piana až na pláž do mesta Calvi, kde rozkladáme stan v príjemnom campe neďaleko pláže a plánujeme poslednú časť nášho dobrodružstva po Korzike, až naspäť do mestečka Bastia…

Chceš vedieť, keď karolina.sabljic pridá nový blog?