Jánošík na úteku: 22. Muč, maznaj sa a mailuj

CITLIVÝ OBSAH
Článok môže obsahovať:
produkty a služby určené pre osoby staršie ako 18 rokov
sex, nahotu a iný nsfw obsah
násilie, krv alebo obsah nevhodný pre citlivé povahy
MÁM NAD 18 A CHCEM ZOBRAZIŤ OBSAH
13.-20.4.2018 McLeod Ganj, Dharamshala

Opustil som horúcu, narvanú, hektickú Indiu a odletel opäť do Himalájí. Hneď ako som vystúpil z lietadla, zaliala ma zelená a kopce, vystrečovalo mi kútiky úst a dojatý som sa usmial na novú domovinu, ktorá mi silne pripomína tú slovenskú.

Nie som jediný blbec, ktorý preletí polovicu zemegule, aby videl niečo, čo mu pripomína domov. Presne rovnaký postreh som tu počul od Kanaďanov a Škóta. Už-už nech som doma, vystískam si rodičov a pálim do Tatier s nasolenou riťou.

Omylom som si v preplnenom hostely zabookoval len jednu noc takže sa ďalší deň musím pratať preč. Zdrhám do kopcov na 2 dni, prespím v stane, bude romantika. Netušil som, že je akurát predĺžený víkend a štartuje pre Indov kempovacia sezóna. To v preklade znamená, že po výstupe na Triund neviem nájsť voľný stan, všade hučí muzika, robia sa ohne a presťahovalo sa sem celé Dilí. Vyzerá to brutálne - západ slnka nad zasneženými Himalájami a stovka mladých tancujúcich okolo gitary, alebo JBL repráku.

Zasa som chcel byť matka Tereza, tak som išiel s chlapmi po vodu do žľabu. Karma mi za to našla miesto v stane.

Svietim v tme, zasa som tu jediný biely jogurt. Na kktské poznámky reagujem úsmevom a slovenčinou, crossfit jednotka trápneho nasadenia je z toho pomýlená a naoko v dobrom ťahajú dpče. Občas stretnem jebkov, čo nepochopili Gándhího a neznášajú turistov. Vždy sa dajú odzbrojiť pár nezmyselnými frázami v hindštine a potom sa s pocitom, že javím záujem o ich kultúru, chcú tlapkať po chrbte. Myslím, že aj doma by na náckov zabralo, keby indický turista lámanou slovenčinou zanadával, ideálne na vládu, cigáňov alebo aspoň Bratislavčanov. Same, same but different.

Takéto party by sa mali robiť aj doma. Na Sucháči si viem predstaviť niečo podobné, napíšem Čalfovi, on ví.

Chcel som byť tieto dni sám, ale človek mieni… Stojíme s volákym Kumarom na dvoch skalách a hráme Yellow, Sweet child o Mine a všetky usmoklené hity pre dievčatá. Zachraňuje ma až partia hladná po ďalšej partii kariet Dobble. To tu zbližuje lepšie ako jointy. Som rád, že som to mame kúpil a potom bezostišne ukradol presne na tento účel.

Naučili ma základné kroky punjabi tanca. Čudujem sa, že všetci tancujú natriezvo, to sa nerobí. Nikto tu do seba nič neláduje, proste sa bavia. To sme zabudli?

Obloha je tu dole hlavou, Veľký voz je skôr Veľký šarkan.

Stan mám v kopci a teplé oblečenie doma - spím na hovno, ale aspoň krátko. Z kempu vyrážam ako prvý pri východe slnka. Mapu mám nakreslenú, topánky deravé a signál nemám. Aspoň po prvý sneh to dám.

Za 2 hodiny prichádzam do pár-stanového kempu. Všetci sa chystajú na výstup len jeden exot tu voľačo vyspevuje a hneď sa pridávam. Nič slávne, ale hory naokolo z toho robia umenie. Prezýva sa Panda a najbližšie dni mi bude najlepší kamoš.

Všetci Indovia trekujú v rifliach, halovkách a košeliach. V softšelke a s palicami medzi nimi vyzerám ako tatranský horský vlk, alebo skôr kkt. “Po prvý sneh” mi bolo málo tak nakoniec ťahám do Laha jaskýň v 3 700 m n. m. Aj sa stratím, aj niektoré prechody radšej vzdávam, v Tatrách som sa na jeseň poučil. Napokon jaskyne nájdem vďaka horde oviec, ktorá letí z kopca naproti a serie mi pod nohy. Aj tak romantika.

Keby som si chcel nadávať za podcenenie výbavy, Estónec a Ruska sa do jaskýň vytrepali úplne naboso, len s koženým vakom, vodou a drumbľou. Hore si sadnú na skalu a odpália koncert. Točím to:

Drumbľa live at Laha cave. Tomuto nástroju by som teda odolal

A post shared by Filip Jánošík Lehotský (@filip.janosik) on

Po návrate do hostela recepčný rozhadzuje rukami, zabudol mi to predvčerom booknuť tak nemám miesto. Keď chceš v Indii veci rozhýbať, zdvihni hlas. Nemusíš nadávať ani byť nasraný, ale zdvihni hlas. Za 10 minút som prikrytý perinkou, nohy mi jebú na celé poschodie, ale v 6-posteľovej izbe sme len dvaja tak na to kašlem. Hostel je vybookovaný, ale nikto neprišiel a somárik ma o 9tej večer chcel otočiť. Toľko k tomu. Jaj a ukradli mi rýchlo-schnúci uterák z terasy. Krstná prepáč!

Vraví sa, že umelec by mal mať dobrý vzťah ku kritike. Tak ja som sa do Krithiky buchol. Večer na streche na mňa z tmy svietili len jej biele zuby a brko. Hore som vyšiel náhodou a bola tam len ona. Má podobne naoko-čiernu dušu, ale bystrejšiu hlavu. Vyštudovanú na MBA a pracujúcu v kancelárii CEO Ola (indický “Uber”) asi neohúrim, ale aj v polohe dilina viem byť aspoň šarmantný. Schádzame dole k ostatným a pre-Boha-našťastie aj na svetle je to kočka! Pán Božko jej nechal kraj pery nakrivo, aby vyzerala nonstop ako sarkastická bitch. Mňam. Dve hodiny hráme karty a ostatní odpadávajú, hanbím sa jej pozerať do očí a pri podávaní brka jej hladkám ruku. Drobnosti.

Ďalšie ráno som ju ukecal nech so mnou ide na pár dní kempovať a trekovať z Kasolu do Kheerigangy. Ide.

Plánoval som dnes písať a triediť fotky, ale skončil som s Pandom, babami a partiou hipíkov pri vodopádoch. Kúpanie vo vode studenej na 5 cm, skákanie do vodopádov a jamsession s píšťalkami a drumbľami. Jacky chcel v kapele nový nástroj, tu máš môj návrh:

Že vraj jediná cool vec na Pandovi je, že vyštudoval teoretickú fyziku. Inak napísal 6 kníh, kvôli otcovej robote precestoval celý život a práve stratil okuliare lebo nám nerozumel, keď sme sa ho pýtali prečo s nimi skáče do vody. Väčšia chujovina je už len to, že skáče z vodopádu na LSD. Ja ho vychovávať nebudem, ale zachraňovať možno hej.

Sunset trávime nenáhodou v Sunset cafe a Panda si hrkúta s Krithikou. Aj by som bol nasraný, keby to nebolo pekné. Pozývam jeho aj Američanku Lanu s nami na trek. Idú.

Priznávam si, že takú ešte nehrali, aby som ja o ženu bojoval. Neviem či za to žiadna nestála, alebo som hrdý, možno si dokonca neverím, určite však nemám v povahe stáť s ďalšími kohútmi okolo jednej a bombardovať ju, ako na vybíjanej. Skôr ma nájdeš vyčkávať mimo kruh, kým baba utečie ohučaná a vtedy odprevádzam. Deti učte sa, tento recept volám “Výplach zo sudu”!

Jeden večer prehrávam šachy pri ohni, druhý večer vyhrávam s Pandom na ulici. Donútil ma postaviť sa a zahrať. Po 4 songoch kupujeme babám víno a plyšákov. Inak by sa z toho zárobku dalo prespať v guesthouse, dobre jesť celý deň a zostane ti aj na somariny. Dobré vedieť, keby doma horelo.

S ďalším kamošom Arjuneom (takto som si to zapamätal: vyslov najprv “Aaaarr” ako tiger a potom 6. mesiac v roku) riešime jeho sračky z domu. Po 10 rokoch mu žena oznámila, že sa chce už len “kamarátiť”. Omrzel ju, vraj ani nebol zrovna ideálny manžel. Rozhoduje sa čo ďalej, ale pritom nemá na výber. Keďže v Indii rozvody nehrozia, musí ju zas ukecať, že pre ňu lepšieho niet. Ženská ti môže zobrať jej lásku, ale tvoja k nej je tvoja vec. Môžeš ju opatrovať a spraví z teba lepšieho človeka. Môžeš byť aj totálny hajzel, na konci dňa si vďaka tejto drobnosti pripadáš ako filmový romantik a okrem toho si aj múdry ako rádio. Dobre sme si pokecali.

Podarilo sa mi dostať k Dalaj Lámovi, ale to je pre mňa na samostatný blog. Teš sa!

V stredu 6.6.2018 na Zelenom Kríčku (Trnava), vo štvrtok 7.6.2018 v Klube 77 (Banská Bystrica) a v pondelok 11.6. v Kulturák (Bratislava - Námestie SNP) bude premietanie fotiek, dopovedanie príbehov a debata o Nepále. Pozvi aj kamošov!

Ak chceš dostávať ďalšie správy, napíš mi svoj mail do komentárov alebo na [email protected].

Textár, gitarista, spevák. Napísal knihu "Dávenie, párenie, trápenie a iné fázy rozchodu" (2017) a "Jánošík na úteku" (2019) S kapelou Bezpokory nahral albumy Ceremony (2012) a #BEZPOKORY (2017). Aktuálne vydáva album "Povedz loď" (2021) so svojou druhou kapelou Filip Jánošík & Hotoví Umelci

Chceš vedieť, keď Filip Jánošík Lehotský pridá nový blog?