16.11.2018 01:17

Spoznávanie Itálie vlakom Časť 1.- Rím

Cesta Talianskom vlakom po najzaujímavejších miestach

Minulé leto som chcel konečne ako 18 ročný vypadnúť niekam do zahraničia. Najskôr sme s partiou kamarátov plánovali dovolenku na párty pobreží Sunny Beach v Bulharsku. Po asi pol roku plánovania sme ostali z asi ôsmich kamarátov traja. Všetci si spravili iný program alebo vyhlásili "rodičia ma nepustia". S najlepším kamarátom sme nakoniec boli len dvaja a tak sme sa rozhodli ísť niekam inam zažiť dobrodružstvo. Rozmýšľali sme nad Korfu, pretože tam boli lacné letenky ale časom sme obaja zistili, že nechceme klasickú dovolenku - lehátko pri mori a vyvaľovať sa celé dni na pláži. Chceli sme nejaké dobrodružstvo a tak sme sa dohodli, že pôjdeme (pre nás) netradične - vlakom. Konečná destinácia bola Taliansko.

Kúpili sme si lístky na vlak asi 2 mesiace vopred a chodili do školy tak ako predtým. Jediný rozdiel bol, že sme už mali istotu, že niekam ideme a mohli sme sa na to tešiť. Keďže sme študenti, nemohli sme si dovoliť bývať na hoteloch, chceli sme vidieť čo najviac. Našťastie Lukáš nemá problém so spaním pod holým nebom :D.

Vyrazili sme po škole cez prázdniny vlakom z Považskej Bystrice do Bratislavy. Odtiaľ sme našli autobus do Viedne. Z Viedne sme už mali lístky na vlak priamo do Ríma za cca. 40€.

V Ríme sme si našli ubytovanie na 2 noci v najlacnejšom hoteli kúsok od centra. Jedna noc nás vyšla asi 8€ na osobu. Ubytovanie nám postačovalo, avšak naša izba bola menšia ako kúpeľňa v našom byte. Keď sme si dali batohy na zem v našej izbe, doslova sme nemali kade chodiť. Pre predstavu - dvere naľavo od TV sú vchodové, takže si predstav že sú zavreté :D.

Prvé dni v taliansku sme venovali spoznávaniu Ríma a taktiež sme sa chodili kúpať do blízkeho mestečka Lido di Ostia.

Pláže tam boli dosť pekné na to , že to bolo tak blízko veľkomesta. Samozrejme sme tiež navštívili aj Vatikán. Ten sme boli pozrieť najskôr v noci a potom aj cez deň. S doprovodom od Russian Standard bolo v túto noc veselo :D. Pobehali sme celé mesto a keďže už bolo tak neskoro, že nám nešli žiadne spoje naspäť, museli sme ísť naozaj nehorázny kus cez celé mesto zasa späť na hotel pešo. Na izbu sme prišli až o pol 4 ráno. Lukáš si cestou otestoval dosť veľa "lôžok" priamo v Ríme... veď posúďte sami :D .

Takto to začínalo, vzadu môžete vidieť Baziliku sv. Petra a teda Vatikán. Nuž a takto to pokračovalo.

Môže po tom ako sme prišli domov o pol 4 ráno zaspať hneď ako si odfotil selfie na instagram? XD Môže

Samozrejme naše "sightseeing" sme si zopakovali aj na druhý deň po svetle, kedže si Lukáš (sme si) toho veľa nepamätali. Takže pripájam aj pár pekných fotiek zo slnečného dňa v Ríme.

Rím nás očaril, veľmi pekné mesto, veľa pamiatok každého druhu, zaujímavý "lajfstajl" ale na druhej strane na veľa miestach aj veľa špiny, odpadkov a bordelu. Každopádne hneď prvá zástavka nášho tripu dopadla na jedničku a tak bol čas pobrať sa aj ďalej. V ďalšej časti si budete môcť prečítať o našej prvej ceste stopom a tiež o najkrajšej zátoke akú sme kedy navštívili.

Volám sa Adam a som 19 ročný chalan z Považskej Bystrice. Milujem cestovanie, šport, prírodu a adrenalín. Venujem sa horolezectvu, bicyklu, snažím sa skejtovať a mám rád asi každý šport.

Chceš vedieť, keď h4ck3rlik pridá nový blog?