Marketing kanále a ich synergia pre tvoj biznis.

Podnikáš. Predávaš super produkty alebo poskytuješ top služby. Máš nejaké predaje, máš aj nejakých zákazníkov, ale si v akomsi začarovanom kruhu, že firma síce žije, ale zákazníci sa nejdú pretŕhať.

Robíš až príliš veľa a efekt v peniazoch sa ani nedá prirovnať k tomu, čo všetko robíš. Viem… Bola som tam tiež. Využi marketing kanále a ich synergiu.

Poďme si trocha vysvetliť. 

Je úplne jedno, čo robíš. Každý jeden biznis sa nachádza v nejakom prostredí. Budeme toto prostredie volať marketingové prostredie. Ďalej, existujú dokopy iba 7 druhov marketingových kanálov. A na zsáver, každý biznis má nejaké zdroje, ako napríklad čas, ľudia, peniaze a iné.

Čo s tým? Načo marketing kanále?

Veľmi v krátkosti. Potrebuješ zistiť, ako je na tom tvoj web, ako sú na tom weby tvojej konkurencie. Potom potrebuješ zistiť, čo robí konkurencia na marketingových kanáloch a na záver nastaviť svoju komunikáciu na marketingových kanáloch tak, aby si svoju konkurenciu „rozbil/a“, a teda získal/a trhový podiel. 

Každý to dokáže!

Môžeš byť aj startup alebo nemať skúsenosti. Úplne seriózne. Vždy je to o tom zistiť, čo trh, čo konkurencia a nájsť jedinečnú komunikáciu, ako preraziť v tejto záplave.  

Tento zoznam sú všetky marketing kanále, ktoré existujú. Fakt? ÁNO! Iba 7, viac ich nie je. Sú to tieto

Organic

Paid (search, dynamic)

Email

Social

Direct

Affiliate

Refferal

Kto obslúži marketing kanále? Chce to kopec času.

Ak by si optimálne obsluhoval/a všetky tieto marketing kanále sám/a (jedna osoba) tak ťa porazí. Neviem si predstaviť jedného človeka obslúžiť všetko. Dvaja by mali problém. Ale v zásade si viem predstaviť, že horko ťažko, ale dvaja ľudia dokážu obslúžiť optimálne všetkých 7 kanálov. 

A teraz si hovoríš, fajn, ale ako tých dvoch ľudí zaplatíš. Nemáš toľko peňazí, aby si si mohol/a teraz dovoliť platiť ďalších ľudí. Bežné. Tak si povieš, že začneš niečo študovať sám/a. Pri lepšom si zoberieš kurz s nádejou, že si to všetko budeš robiť sám/a.

Ok. Reálne ideš na kurz. Si pomotaný/á z toho, čo si všetko už čítal/a na nete a ešte k tomu máš záplavu informácií z kurzu. Nevzdávaš sa. Robíš presne to, čo ti povedali na kurze, že máš robiť. Prešiel mesiac, prešli dva. Už to bude tretí mesiac a ty si už minul/a celkom slušnú čiastku peňazí. Máš nejaké výsledky, ale zapichávaš to s tým, že to nefunguje tak, ako si si myslel/a. Stálo ťa to kopec času a kopec peňazí. Nejaké efekty boli, ale nič moc. 

Prichádzajú kobylky vo forme reklamných agentúr 

Po krátkom čase sa ti ozývajú firmy, ktoré ti sľubujú hory doly a ty sa rozhodneš to risknúť, dať tomu šancu s nastavením hlavy, že to ty si to nerobil/a dobre, a predsa tato firma je odborník. Fajn. Ubehol prvý mesiac. Kopec peňazí fuč. Je ti povedané, že optimalizujú. Po 2-3 mesiacoch to buď vzdáš alebo ostaneš s firmou a zmieriš sa s tým, že cena za jednu konverziu je xy eur.  

Z perspektívy návštevníka tvojho webu

Povedzme, že sa ti táto firma stará o Facebook (marketingový kanál = social). Čo urobí potenciálny zákazník, keď ťa najde na Facebooku? Klikne na link (ale ostáva vo facebook frame), niečo si pozrie a vracia sa späť na Facebook. Čo sa stalo? Zaplatil/a si za klik a efekt? Nákup žiaden. Dohoda žiadna. 

Zoberme si  tú istú situáciu, ale s využitím synergie marketingoch kanálov. Potenciálny zákazník (sedí napríklad v autobuse alebo čaká v obchode v rade, kým zaplatí, alebo milión iných situácií), klikne na link a dostáva sa na tvoju web stránku. Ok, zaujímavý obsah alebo produkty, ale teraz nemá čas to riešiť, alebo sa mu to jednoducho teraz nechce. Vracia sa späť cez frame na Facebook. Tu sme skončili v predchádzajúcej situácií. O 2 hodiny tento istý potenciálny zákazník už sedí doma pred televíziou a počas reklamy v telke si číta nejaký online magazín a zrazu zbadá tvoju reklamu. Keďže si ťa pamätá, tak na reklamu klikne. Keďže už je v  pohodlí domova a má čas (dôvody sú rôzne), tak veľmi pravdepodobne realizuje nákup. 

Čo sa reálne stalo v druhom prípade?

Máš nastavenú platnú reklamu na Facebooku (marketingový kanál = social). V Google Analytics máš nastavené publikum návštevníkov z Facebooku. Toto publikum máš importované z Google Analytics do Google Ads (marketingový kanál = paid). V Google Ads máš nastavanú značku, ktorá zobrazuje dynamický obsah iba importovanému publiku. Teda ak si potenciálny zákazník pozeral prilbu na motorku druh 7K3, tak prilba na motorku druh 7K3 ho bude prenasledovať ďalších napríklad 30 dní na všelijakých možných web stránkach (podľa nastavenia v Google Ads).

Zaujímavé, že? A to sú iba kanály paid, social. Vieš si predstaviť synergiu všetkých 7 marketing kanálov?

Text je súčasťou Refresher Blogu, nie je redakčným obsahom. Administrátorov môžete kontaktovať na [email protected].

Ohodnoť blog
2
Poslať správu
Ahoj! Volám sa Michaela a som marketingový nadšenec 🤓 Marketing je moje hobby a súčasne práca. Zaujímam sa o všetky oblasti digitálneho marketingu, najviac ma však baví SEO.

Chceš vedieť, keď MichaelaSyko pridá nový blog?

Zadaj svoj mail a dostaneš upozornenie. Kedykoľvek sa môžeš odhlásiť.