Streetwear (doslovne “pouličné oblečenie”) je štýl neformálneho oblečenia, ktorý sa stal globálnym v 90. rokoch 20. Storočia. Vyrástla z kalifornskej kultúry surfovania a skatingu tak, aby zahŕňala prvky športového oblečenia, hip hop, punk a japonskú pouličnú módu. Bežne sa sústreďuje na „náhodné, pohodlné kúsky, ako sú džínsy, tričká, šiltovky a tenisky“. Nadšenci sledujú konkrétne značky a snažia s získať vydania v limitovanej edícii.
Športové oblečenie streetwear, ktoré sa nosí v súčasných štýloch ulíc, zahŕňa v prvom rade značkové tenisky, mikiny, športové bundy, sukne v štýle tenisu, nohavice a legíny. Niektoré typy oblečenia sú oživením hip-hopovej módy z 90. rokov, a preto často nájdeme aj bombardérové bundy alebo bejzbalové čiapky.
Súčasná streetwear móda zvykla byť často ovplyvňovaná všeobecnými športovými zvratmi a atletickými udalosťami. Neskôr sa začali vyvíjať odvážne objemy športového oblečenia, pri stylingu sa používali hi-tech textílie a oldschool materiály. Vo všeobecnosti sa dá povedať, že trend moderného streetwear oblečenia je založený na čistých tvaroch v kombinácií s celkovým sofistikovaným pocitom z každého unikátneho kusu oblečenia.
Streetwear je čoraz viac stáva ovplyvňovaný dráhami prominentných dizajnérov ako Raf Simons, ktorý má veľký vplyv na streetwear štýly. Vplyv hip hopu a populárnej kultúry na streetwear je obrovský. Ďalší dizajnéri, ako napríklad Demna Gvasalia, kreatívna riaditeľka spoločnosti Vetements a Balenciaga mala tiež nezanedbateľný vplyv na nástup vyťahaných mikín a chunky sneakers.
Ústup popularity formálneho oblečenia viedol k nárastu streetwearovej módy. Špičkové a luxusné značky začali vyvíjať „luxusné športové oblečenie“, napríklad Alexander Wang, Gucci a DKNY. Spomedzi tohto typu „luxusného športového oblečenia“ sa luxusné látky vyrábali v móde športového oblečenia s vysokým kontrastom k športovej siluete. Na výrobu „luxusného športového oblečenia“ sa používali tkaniny ako hodvábna organza, praný satén, koža a neoprén. Tieto druhy textílií môžu pomôcť experimentovať s odevom s textúrou a môžu pomôcť pri zachytávaní ducha moderného športu.
S rastúcim trendom popredných obchodných značiek a loga oblečenia sa od polovice dvadsiatych rokov minulého storočia rozvíjala „hypebeast“ kultúra spojená so streetwearom. Hypebeasty sú definované ako nákup oblečenia a doplnkov jednoducho tak, aby zapôsobili na iných. Tento trend je inšpirovaný módou oblečenia zahrnutou do obchodných značiek a log. Hypebeasts zvyčajne nosia rôzne menovky naraz, aby sa pochválili svojím bohatstvom a prejavovali populárne trendy.
Text je súčasťou Refresher Blogu, nie je redakčným obsahom. Administrátorov môžete kontaktovať na [email protected].
Chceš vedieť, keď petertu pridá nový blog?
Zadaj svoj mail a dostaneš upozornenie. Kedykoľvek sa môžeš odhlásiť.