Všetky cesty vedú do Ríma

Srdce Talianska a jeho histórie.

Už dlhšie sme rozmýšľali o tom, že by sme spolu chceli písať blog a nakoľko nás zmohla karanténa a máme obidvaja dostatok času tak sme sa ho rozhodli využiť, aby sme zaspomínali na Taliansko plné turistov a zážitkov. Keďže je táto krajina naša srdcovka, obaja ju máme celkom pochodenú, Marek bol v Dolomitoch a Benátkach a ja som si precestovala trocha viac, Florencia, Palermo, Miláno, Verona, Padova, Bologna patria medzi moje fav, ale o tom inokedy.

Našou dnešnou témou je Rím.

Rím za 4 dni

Štyri dni sú dosť málo nato aby si videl všetky zákutia, hlavne keď sa jedná o hlavné mesto Talianska, ale ani to nás neodradilo a dychtivo sme vyhľadávali čo najviac pamiatok, zážitkov, miest na skvelé fotky a hlavne dobré jedlo. Po 2 hodinovom lete sme boli ako inak hladní a vyčerpaní, ale to sme boli len začiatku prekvapení, ktoré nás čakali. Pristáli sme na letisku ..Ciampino", ktoré nie je tak úplne v centre mesta, teda Marek bol v domnienke že nie je ani v Ríme. Takže náš prvý cieľ bol dostať sa odtiaľto na ubytovanie. Síce som už doma hľadala spoje do centra a pozrela som mnoho blogov s tipmi, viac-menej som sa všade dočítala len o známom Flixbuse, takže naša prvá rada znie, never tomu, nájdeš aj iné alternatívne spoje priamo na letisku, ktoré sú lacnejšie.

Ako sme spomínali prekvapenia, tak naše ubytovanie bolo jedným z nich

Konečne sme sa dostali na ubytovanie a na recepcií nás čakal milý Ind. Naše predstavy o ubytovaní v Ríme vyzerali podobne ako vám ich ukazuje Instagram, výhľad z okna na Koloseum do toho príjemná talianská hudba a všade vôňa pizze. Realita bola však diametrálne odlišná, na izbe sme mali jedno okno aj to s výhľadom na ázijskú kuchyňu fastfoodu a keď ti práve behá hlavou, či bolo cítiť , že pod oknom máme päť milých aziatov, ktorí si tam rozbiehajú biznis, tak odpoveď je áno. Čiže vetranie neprišlo do úvahy. Ale späť k tomu pozitívnemu, boli sme v Ríme a predsa len na recepcií bol stále ten milý Ind! Hneď potom ako sme sa pokochali týmto "luxusným" hotelom sme sa išli prejsť a nájsť nejaké jedlo. Obom sa nám už robila chuť na konečne niečo pravé talianske, tak sme si to namierili do prvej reštaurácie ktorú sme uvideli. Chyba.

Ja som Silvi mrnčal už dva dni pred cestou že mám chuť na nadýchanú neapolskú pizzu, takže hneď ako som dostal do ruky jedálny lístok som hľadal klasickú margharitu. Nuž dostal som len polotovarovú upečenú napodobeninu cesta.

Kým si Marek brúsil zuby na jeho vysnívanú pizzu, ja som si objednala lasagne. Vegánske. Asi zlý výber, keď chcete zažiť pravý kulinársky zážitok. Úprimne? Tie polotovarové z Kauflandu chutia omnoho lepšie, ale budiš. Povedali sme si, že máme ešte tri dni na objavovanie. Táto cesta za jedlom mala aj pozitíva, napríklad sme zistili, že okolie nášho ubytovania je naozaj krásne a našli sme milión ďalších reštaurácií, ktoré sme si povedali že navštívime a taktiež sme zažili prvý nádherný západ slnka, ktorý si už Marek užíval cez hľadáčik foťáku.

Po západe slnka sme sa rozhodli večer ukončiť prechádzkou k Fontáne Di Trevi, ktorá bola ako inak plná turistov, ale čaro nestratila ani tak. Keď sa dostanete pri fontánu už je to len kúsok od Španielskych Schodov a oplatí sa pozrieť aj Piazzu del Popolo, celá prechádzka nám zabrala hodinu-dve. Posledný tip z tohto dňa čo ti napíšem je ten, že sa lístky na MHD kupujú v trafike.

My sme to nevedeli a cestovali sme v tento deň na čierno

Deň druhý sme začali ako inak raňajkami

Na raňajky sme sa vybrali do útulnej kaviarne Faro - Caffe, ktorú ešte včera večer vybrala Silvi kým ja som už zarezával, zlatá že si dala tú námahu aby sme nedopadli ako s našou včerajšou večerou. Jedlo bolo skvelé, pomer cena kvalita tiež, keď chceš ochutnať rímsku klasiku tak odporúčam Cornetti al pistacchio, navyše jedlo a prostredie kaviarne si priam pýtalo fotku.

Ako sme dopili poslednú kvapku kávy bolo na čase ísť, o 9:00 sme mali naplánovanú guided tour, čo vám poviem môj nápad to nebol a sám od seba by som sa asi do toho nehrnul, ale povedal som si, že nebudem skeptický a vyskúšam kedže s tým Silvi mala pozitívne skúsenosti.

Áno, v Madride a vo Viedni som si vyskúšala túto formu spoznávania mesta a veru nikdy nesklamala, keď si ten typ človeka ako ja, že nestrpíš sa len bezhlavo 4 dni prechádzať , ale zaujíma ťa aj história mesta a typy na vychytané miesta a reštaurácie, Free Walking Tour je voľba pre teba. Celý tour trval 3 hodiny a odchádzali sme síce vyčerpaní, ale poznámky som mala plné talianskych jedál a v ruke počmáranú mapu vyznačenú miestami, ktoré musíme vidieť. My sme sa zúčastnili konkrétne https://romesultimatefreetour.com/

Počas tour nás zobral na miesta, ktoré sme si neskôr pozreli znova.

Prvé miesto bolo Pantheon.

Tu ani veľmi nie je o čom, Pantheon bol postavený ako chrám pre všetkých bohov a funfactom je, že otvor v strede kupoly je jediným zdrojom svetla a zároveň podľa talianskych legiend toto svetlo spája chrám s bohmi.

Ďalšie miesto kam nás zobral Lucio bola Piazza Navona.

Obrovské námestie zdobí známa berniniho fontána, Fontana dei Quattro Fiumi. Ďalší funfact , táto fontána symbolizuje štyri svetové rieky končín kam až siaha pápežská moc a hneď za ňou nájdeš kostol Sant'Agnese in Agone. Vrátili sme sa sem aj posledný deň na východ slnka.

Posledné miesto ktoré sme v rámci tour navštívili bolo Castel Sant'Angelo, meno dostalo podľa tunajšej legendy, ktorá rozpráva o tom, ako vtedajší pápež Gregor Veľký zhromaždil ľud, aby sa spolu modlili za skončenie vtedajšieho moru a pápežovi sa zjavil Archanjel Michael, ktorý zastavil túto hroznú epidémiu. Z centra sa k tejto pevnosti dostaneš cez most Ponte Sant'Angelo, z ktorého je okrem iného aj nádherný pohľad na Vatikán a po zhliadnutí pinterestu to Marekovi nedalo a musel si aj on spraviť túto fotku.

Táto lokalita je pomerne blízko Vatikána, ale ten sme mali naplánovaný až na ďalší deň. Keďže sme ešte chceli ísť na západ slnka pozrieť Koloseum a boli sme na druhej strane mesta, mali sme čo robiť, aby sme všetko stihli. Koloseum predstavovať nemusíme.

Večer sme sa boli najesť vo štvrti Trastevere, ktorá je známa svojimi kaviarňami a reštauráciami. My sme boli konkrétne v Cajo e Gajo, kde bola pizza už o dobrý kus lepšia.

Tretí deň bol jasný - Vatikán

Najprv múzeum, prvá rada, ktorú by som ti dala je, že si kúp Skip-The-Line Tickets, lebo ti to ušetrí veľa času aj nervov. Ak si ju nekúpiš, budeš sa musieť zabaviť v dvojhodinovom rade rovnako ako my. Múzeum je prepojený so Sixtínskou kaplnkou, keď máš lístok tak so sprievodcom vás pustia rovno do Baziliky sv. Petra, ktorá je čerešničkou na torte. Keď lístok nemáš musíš si vystáť znova rad do baziliky, väčšinou sa tiahne cez celé námestie, aj keď čakacia doba je už pomerne menšia. Keď toľko času a peňazí nemáš, navštív len baziliku, ktorá je mimochodom zadarmo a ak sa ti neche ani jedno, ani druhé Vatikán ponúka aj veľa pohľadov, ktoré sú zadarmo a bez radov ako napríklad námestie pred bazilikou a ulicu Via della Conciliazione, na ktorej vznikla aj táto fotka.

Vatikánske schody potešia nie jedného fotografa

Večer sme zakončili asi najlepšou pizzou akú sme kedy mali, v malej nenápadnej reštaurácií blízko nášho ubytka menom ReBasilico. Odporúčame všetkými desiatimi!

Posledný deň sme vstali na východ slnka a pozreli sme si Rím úplne novými očami.

Čaro veľkomesta sa ukáže najmä v skorých ranných hodinách, keď ešte väčšina obyvateľov a turistov drichme. Obehali sme všetky hore spomenuté pamiatky, mínus Vatikán a naozaj to stálo za to.

Posledná zastávka nášho tripu bola Roman Forum, pri ktorom sme si povedali, že pri najbližšej návšteve pôjdeme aj na podrobnejšiu prehliadku so sprievodcom, keďže Wikipédia náš smäd po rímskej histórií neuspokojila.

Náš posledný taliansky obed sme nechceli nechať na náhodu a preto sme počúvli recenzie na TripAdvisore, ktoré nás zaviedli do malého fastfoodového podniku menom Pasta-Eat a aj nás prekvapilo aké dobré cestoviny tam mali, konečne pravé talianske! Marek ma tam skoro vymenil za ich tiramisu. Myslím, že viac k tomu dodávať netreba.

A po tomto jedle nasledovala už len dlhá cesta domov, ktorú ti ani nebudeme opisovať, vidíme sa v ďalšom blogu. See ya. :)

Dúfame, že naše postrehy a rady doplnené zážitkami ti aspoň trochu pomôžu na tvojej ďalšej ceste. Ak si už v Ríme bol tak nám kľudne napíš tvoje lifehacks a odporúčania do komentára.

Chceš vedieť, keď Travelogged pridá nový blog?