29.6.2021 09:47

Zásady a štandardy dobrého webového dizajnu

Tvorba e-shopu či inej stránky môže byť zložitejšia ako si myslíte. Poznanie a pochopenie pravidiel použiteľnosti webovej stránky je dobrou cestou k získaniu nových zákazníkov.

Ak sa na webstránke zle orientuje, používatelia radšej odídu a obrátia sa na vašu konkurenciu. Stránky by sa mali jednoducho používať a obsahovať užitočný obsah pre zákazníkov. V tomto článku si prejdeme zopár dôležitých pravidiel a štandardov použiteľnosti webových stránok.

1. Optimalizácia užívateľskej skúsenosti

Pri optimalizácii užívateľskej skúsenosti musíte myslieť na veľa faktorov. Jeden z aspektov, ktorý môžu užívatelia považovať za nepríjemný sú vyskakovacie okná. Keď bude vaša webstránka vyzerať profesionálne, zvýšite tak svoju dôveryhodnosť. Ak vám zákazník neverí, určite radšej odíde. Ich skúsenosť môžete zlepšiť napríklad tým, že vytvoríte stránku s najčastejšie kladenými otázkami a základnými faktami o vašej firme. Snažte sa odpovedať jednoducho, aby to pochopil aj zákazník, ktorý sa v danom odvetví nepohybuje.

2. Domovská stránka

Domovská stránka je najdôležitejšou súčasťou webu. Je to to prvé, čo váš zákazník uvidí. Ak sa im nezapáči na prvý pohľad, je možné, že hneď odíde. Uistite sa, že sa na nej dá perfektne orientovať a zahrňte najdôležitejšie odkazy. Snažte sa vytvoriť zaujímavé podnety, aby chcel používateľ skúmať váš web ďalej. Určite domovskú stránku nezahlcujte textom. Môže to pôsobiť zmätočne a odstrašujúco. No nemali by ste vynechať základné informácie o firme a vaše motto. Ak ste spravili nejakú zásadnú zmenu vo firme alebo na webe, mali by ste o tom napísať na domovskej stránke.

3. Vzhľad stránky

Pri tvorbe eshopu či zdokonaľovaní vzhľadu stránky by ste sa mali riadiť niekoľkými zásadami. Na webe by ste mali poskytnúť len nevyhnutné informácie. Neprepĺňajte stránky veľkým množstvom textu a obrázkami. Najdôležitejšie informácie umiestnite na vrch stránky a menej dôležité nižšie. Jednotlivé položky na webe vkusne rozmiestnite a zarovnajte text. Nevynechávajte prázdne miesta.

4. Prístupnosť

V najlepšom prípade by mali byť webové stránky prístupné pre všetkých – aj pre zákazníkov so zdravotným postihnutím. Nezabudnite pridať ku každému obrázku či grafu text, ktorý dokáže prečítať audio asistent pre nevidiacich. Mali by ste sa vyhýbať blikajúcim animáciám, kvôli ľuďom s citlivým zrakom či epilepsiou. Starostlivo označte rôzne časti webstránky.

Zdroj: dynomapper.com, unsplash.com

Text je súčasťou Refresher Blogu, nie je redakčným obsahom. Administrátorov môžete kontaktovať na [email protected].

Ohodnoť blog
0
Poslať správu

Chceš vedieť, keď fadam pridá nový blog?

Zadaj svoj mail a dostaneš upozornenie. Kedykoľvek sa môžeš odhlásiť.