Kávový gigant čelil problémom na svojich dvoch najväčších trhoch, v USA a Číne, kde sa spolu nachádza viac ako 60 % jeho pobočiek na celom svete. V USA sa znížila návštevnosť a v Číne sa agresívnymi propagačnými akciami nepodarilo trvalo zvýšiť návštevnosť zákazníkov v podmienkach makroekonomických tlakov a silnej konkurencie.
Výkonnosť akcií spoločnosti Starbucks Corporation za posledných 5 rokov. Zdroj: tradingview.com
V boji proti týmto neúspechom spoločnosť Starbucks predstavila stratégiu obratu zameranú na zvýšenie rýchlosti obsluhy v USA prostredníctvom nového vybavenia a technológie umelej inteligencie a rozšírením svojej ponuky. V Číne spoločnosť plánuje pokračovať v expanzii, najmä v mestách nižšej triedy, a posilniť svoje digitálne spôsobilosti. Napriek týmto snahám predstavuje konkurenčné prostredie, najmä v Číne, kde súperi ako Luckin Coffee a Yum China agresívne expandujú, významné výzvy.
Vzhľadom na to, že forwardový ukazovateľ P/E je na jednom z najnižších bodov, vynára sa otázka, či je pre investorov teraz vhodný čas na nákup. Vzhľadom k súčasným výzvam a konkurenčným tlakom by potenciálni investori mali zvážiť, či pred nákupom nepočkať na hmatateľnejšie známky oživenia, najmä na čínskom trhu. [1]
* Minulá výkonnosť nie je zárukou budúcich výsledkov.
[1] Výhľadové vyhlásenia sú založené na predpokladoch a súčasných očakávaniach, ktoré môžu byť nepresné, alebo vychádzajú zo súčasného ekonomického prostredia, ktoré sa môže zmeniť. Takéto vyhlásenia nie sú zárukou budúcich výsledkov. Zahŕňajú riziká a iné neistoty, ktoré je ťažké predvídať. Výsledky sa môžu podstatne líšiť od výsledkov vyjadrených alebo naznačených v akýchkoľvek výhľadových vyhláseniach.
Text je súčasťou Refresher Blogu, nie je redakčným obsahom. Administrátorov môžete kontaktovať na [email protected].
Chceš vedieť, keď Investago pridá nový blog?
Zadaj svoj mail a dostaneš upozornenie. Kedykoľvek sa môžeš odhlásiť.