O automobiloch Porsche sa stále hovorí, že sú iné. Niektorí si myslia, že "ujo" Ferdinand Porsche podpísal zmluvu s diablom, iní si myslia, že všetko je len náhoda. Je to pár rokov, čo vyhasol život Paula Walkera v Porsche Carrera GT, kedy auto stratilo kontrolu a nabúralo. To sa vysvetlilo zlými pneumatikami, pretože automobil bol iba výstavný kus. Poďme sa pozrieť napríklad aj na to, ako zničoho-nič vzbĺkol kamión plný nových modelov 911 a vodič skoro uhorel, pretože sa mu "náhodou" zablokovali zámky v dverách. Poďme však rovno k hlavnej téme - záhade, ktorú sa dodnes nepodarilo vyriešiť.
Jamesa Deana určite pozná každý. Bol niečo ako mužská verzia Marilyn Monroe. Hral v mnohých skvelých filmoch a osudnou sa mu stala havária dňa 30. septembra 1955. James Dean sa okrem herectva zaujímal o závody a rád si šliapol na plyn. Presuňme sa teda v čase do roku 1955.
Jamesa čakali preteky a v garáži sa mu už lesklo niekoľko rýchlych žihadiel, avšak potreboval niečo rýchlejšie a tak najprv kontaktoval firmu Lotus a chcel si objednať model Mark IX, avšak Lotusu by výroba trvala dlho a tak si dal vyrobiť automobil u Porsche, s ktorým už mal skúsenosti. Vtedy nová rada športových automobilov s označením 550 Spyder bola niečim, čo každý považoval za úplny vrchol športových automobilov. Automobil mal pod kapotou 1.5-litrový štvorvalec Boxer s výkonom 81kW, čo bolo na tú dobu celkom dosť. James si chcel auto upraviť podľa seba a tak si ho objednal v striebornej farbe, s číslicou 130 na kapote a dverách a nápisom "Little Bastard" (v preklade: Malý Bastard) vzadu, čo vlastne vystihovalo jeho povahu. Možno aj týmto menom dal autu zlú auru, ktorú okolo seba udržiavalo už od prvého dňa.
23. septembra 1955 si James Dean auto vyzdvihol a ihneď ho zamieril ukázať hercovi Alecovi Guinessovi (Obi-Wan zo starých Star Wars), ktorý mu povedal, že cíti okolo tohto auta veľmi zlú energiu a že ak na ňom James bude jazdiť, určite ho nájdu do týždňa mrtvého. James sa mu iba vysmial a odišiel. Auto ukázal mnohým ďalším ľuďom a každý sa v jeho prítomnosti cítil veľmi zle. James chcel auto ešte viac vylepšiť a dal ho do rúk svojmu kamarátovi, mechanikovi Georgeovi Barrisovi, ktorý povedal, že sa za svoj život nestretol s autom, ktoré by na neho pôsobilo tak silno a tak zle ako tento Porsche Spyder. Auto sa počas úprav samo zosunulo zo zdviháku a narazilo do steny. Je to náhoda, že v roku 1977 sa táto situácia do detailu zopakovala, keď sa vyrábala replika Jamesovho auta kvôli filmu o jeho živote?
30. septembra 1955 James vyráža aj so svojim mechanikom do Kalifornie na závod. Auto malo byť pôvodne prevezené v kamióne, avšak James si ho chcel cestou vyskúšať. Cestou dostal James pokutu za rýchlosť a pár minút na to, na križovatke s cestou označenou 41. Donald Turnupseed, došlo k Jamesovej osudnej havárii. Vodič Fordu Tudor zbadal Jamesove Porsche až na poslednú chvíľu (zrejme kvôli farbe vozidla od ktorej sa odrážalo slnko) a prudké brzdenie už nezabránilo nehode. James sa taktiež snažil nehode vyhnúť ale v rýchlosti 140km/h to nedokázal a Porsche 550 pri náraze vyletelo do vzduchu. Mechanik, ktorý cestoval s Jamesom, bol vymrštený von z auta, ale napriek zraneniam nehodu prežil, avšak James zostal v aute s ťažkými zraneniami, ktorým podľahol pri prevoze do nemocnice.
Prekliatie však nekončí. Chvíľu po nehode vrak auta z ničoho nič zletel z korby nákladného auta a rozmliaždil nohy mechanikovi, ktorý stál v blízkosti. Mechanik George Barris si vrak auta odkúpil a chcel ho predať na náhradné diely, avšak týmto tragédiu ešte znásobil. Motor odkúpil lekár Troy McHenry, ktorý sa zabil hneď pri prvej jazde s novým motorom, kedy stratil kontrolu nad autom a vrazil do stromu. Prevodovku sa Georgovi podarilo predať Williamovi Eschridovi, ktorý pri pretekoch stratil nad autom kontrolu a v ostrej zatačke sa prevrátil. Utrpel vážne zranenia, ale prežil. Ďaľšou obeťou bol jazdec, ktorý odkúpil pneumatiky z Jamesovho auta, ktoré za jazdy explodovali a auto skončilo v priekope. Kým Barris vlastnil Jamesove Porsche navštívili jeho dieľňu aj zlodeji. Jeden sa snažil ukradnúť volant a rozrezal si ruku tak, že mu musela byť amputovaná a druhý sa zranil pri tom, ako chcel z auta vybrať zakrvavené sedadlo.
Barris po týchto incidentoch plánoval auto schovať, ale Kalifornská diaľničná polícia ho požiadala, či by im automobil nepožičial na výstavu o bezpečnosti na cestách. Urobil tak a týždeň na to garáž, do ktorej bolo auto umiestnené, vyletela do vzduchu a to z ničoho nič. Všetko bolo zničené, avšak najstrašidelnejší bol pohľad na strieborné Porsche 550, ktoré bolo nedotknuté. Iba tá malá časť, kde stálo, bola úplne v poriadku bez akéhokoľvek poškodenia a bez škrábanca. Diabla ohňom nemožno zabiť. Auto bolo aj tak vystavené s titulkom "Tejto nehode sa dalo zabrániť" na jednej strednej škole. Auto sa v sekunde, keď náhodný žiak prechádzal okolo, uvolnilo a zavalilo ho, čím mu zlomilo bedrovú kosť. Ďalšou z obetí bol vodič George Barhuis, ktorý auto neskôr prevážal. Auto sa zosunulo z korby a rozpučilo Georga ako malinu. Táto nehoda však mala aj dohru - kým bola odprataná spôsobila ďalšiu smrteľnú nehodu, pretože prekážala na ceste.
Auto bolo po týchto incidentoch rozobraté a naložené do vagónu, ktorý bol poriadne zapečatený a odoslaný naspäť k Barrisovi. Keď vlak dorazil, pečať bola stále celá, vagón bez poškodenia, ale po otvorení sa zistilo, že Porsche 550 do súčiastky zmizlo. Nikto nevie ako a ani kam. Údajne ho odvtedy nikto nevidel. Deanov spolujazdec (mechanik), ktorý nehodu prežil, sa nemohol vyrovnať s tým, čo sa stalo a dvakrát sa pokúsil o samovraždu, raz 14 krát bodol svoju manželku a nakoniec v roku 1981 ukončil svoj život tým, že so svojím autom narazil do budovy. V ten istý rok zomiera na rakovinu aj vodič, ktorý Jamesovi v osudný deň skrížil cestu.
Všetko to môže byť náhoda alebo bolo Porsche Jamesa Deana naozaj prekliate? Ako si to vysvetlíte, je už na vás. :-)
Text je súčasťou Refresher Blogu, nie je redakčným obsahom. Administrátorov môžete kontaktovať na [email protected].
Chceš vedieť, keď Erik666 pridá nový blog?
Zadaj svoj mail a dostaneš upozornenie. Kedykoľvek sa môžeš odhlásiť.