Robíte to ako Muneaki Masuda?

CEO najväčšej siete obchodov s hudbou, filmami a časopismi v Japonsku, Muneaki Masuda, si neustále kreslí a robí ceruzkou poznámky, ktoré potom jeho asistenti skenujú a ukladajú do firemnej databázy.

Žiadne sofistikované online nástroje, žiadne powerpointy. Nákresmi riadi projekty, výzvy aj nové investície. Tradičný japonský manažment v jeho firme CCC Tsutaya budete hľadať ťažko, pretože Muneaki zastáva úplne iný názor.

„Nikdy nedávam rozkazy, ani nehovorím ľuďom, čo by mali robiť. Ani mne by sa to nepáčilo, ak by mi niekto hovoril, čo mám robiť.“

Pán Masuda založil spoločnosť Tsutaya keď mal 32 rokov. Z malého obchodíka s americkými filmami sa stala sieť 1400 obchodov. Ako ich riadi? Z kancelárie to nebude, pretože žiadnu nemá. Nemá dokonca ani vlastnú stoličku (nie, tento týpek nie je mileniál, ani hipster, ale 67 ročný pánko). Muneaki je presvedčený, že na efektívne riadenie firmy nepotrebujete tradičné nástroje ani spôsoby. V čom teda spočíva jeho úspech?

„Na začiatku mojej kariéry som pracoval v rôznych firmách, kde som mal ignorantských a nekompetentných šéfov. To stratíte akúkoľvek nádej a vyhliadky ak pracujete pre niekoho takého. A ja som si povedal, že v mojej vlastnej firme toto nikdy nedopustím.“

Preto sa postaral o to, aby ochota experimentovať a zlyhávať bola vo firemnej kultúre Tsutaya hlboko zakorenená. „Práve dnes som dostal email od kolegu. Písal mi o tom, že projekt na ktorom pracoval zlyhal. Už dlhšie som vedel, že ten projekt nevyjde, ale nechal som toho kolegu, aby to urobil po svojom. A viete, čo som mu na to nakoniec povedal?“

„Toto bola skvelá skúsenosť. Teraz od teba očakávam veľké veci.“

Akými pravidlami sa Muneaki Masuda?

1. Lídrom sa nestanete vďaka diplomu z prestížnej univerzity a nestanete sa ním ani zatvorený v peknej kancelárii, či meetingovej miestnosti. Lídri sa rodia v reálnom svete práce, medzi svojimi ľuďmi.

2. Sloboda v práci je dôležitá – preto nedávam rozkazy ani príkazy. Nemyslím si, že niekto chce byť takto riadený. Každý vie, čo ho robí šťastným a ako chce pracovať.

3. Úlohou manažéra je udržiavať vzťah so zamestnancami – často robievame barbecue, alebo ma navštívia v mojom víkendovom dome.

4. Ďalšou úlohou manažéra je robiť rozhodnutia a robiť ich za pochodu a neodsúvať ich na „vhodnejší“ čas.

Čo hovoríte na Muneakiho pravidlá? Trúfate si na všetky štyri?

Text je súčasťou Refresher Blogu, nie je redakčným obsahom. Administrátorov môžete kontaktovať na blogy@refresher.sk.

Ohodnoť blog
0
Poslať správu
Som zakladateľom Extraordinary.sk a pracujem ako experience designer, tréner a kouč. Mojou vášňou je pomáhať ľuďom odkrývať ich potenciál, talent a možnosti. Psychológia, Meeting Design a hudba sú témy, o ktorých vždy rád pokecám.

Chceš vedieť, keď lubotomko pridá nový blog?

Zadaj svoj mail a dostaneš upozornenie. Kedykoľvek sa môžeš odhlásiť.