5.8.2018 16:18

RECENZIA: Mission: Impossible - Fallout čerešničkou na torte celej série!

A je to tu znova! Ďalšie pokračovanie Mission Impossible. Fanúšikovia jasajú. Ale naozaj sa bude po toľkých pokračovaniach ešte na čo pozerať?

Iste to poznáte, človek si väčšinou pri týchto viacnásobných pokračovaniach filmov povie, že všetkého veľa škodí a že ďalšie pokračovanie je len naháňanie zárobku, pričom ide na úkor kvalita a máte pocit, že už sa viac z toho vyťažiť nedá. Tomuto skeptickému názoru som prepadla aj ja, keď som sa dozvedela o ďalšom v poradí už šiestom pokračovaní. Môj pohľad sa ale zmenil hneď po zhliadnutí traileru a nevedela som sa dočkať, kedy príde na plátna kín s veľkými očakávaniami, že by to možno mohol byť najlepší diel z celej série. A nemýlila som sa.

Prečo je tento diel podľa mňa vrcholom celej série? V čom je iný a v čom rovnaký než predošlé?

Prvou vecou, ktorá zostala rovnaká a zároveň odlišná od predchádzajúcich je režisér Christopher McQuarrie, ktorý ako jediný natočil 2 diely Mission Impossible. Doposiaľ každý diel točil vždy iný režisér.

Toma Cruisa ako tajného agenta Ethana Hunta vám iste nemusím nijak zvlášť predstavovať. Hunt sa predstaví so svojim tímom už v klasickej zostave z predchádzajúcich dielov Benjim (Simon Pegg), Lutherom (Ving Rhames), Ilsa Faust (Rebecca Ferguson). Novým občerstvením kolektívu je mladý krásavec Walker (Henry Cavill). Tiež sa tu predstaví zopár nových, ale aj starých známych tvárí, ktoré vás svojimi postavami určite nebudú nudiť.

Jedna z otázok, ktoré možno aj vám prebleskli hlavou: Super, ďalšie pokračovanie, ale nie je už na to Cruise trochu starý, aby točil takéto filmy? Po zhliadnutí Falloutu vás presvedčí, že ani náhodou ešte nepatrí do starého železa. Niekedy som mala pocit, že podáva ďaleko lepšie výkony, než keď bol mladší a rozhodne má ešte čo ponúknuť v oblasti akčných filmov. Väčšinu kúskov natočil sám, bez záskoku kaskadérov, 106-krát skočil padákom, pilotoval vrtuľník a mnoho iného. Jedným slovom šialenec, ale priznajme si, bez neho by Mission impossible nebolo tým, čím je.

„Vaša misia, pokiaľ sa ju rozhodnete prijať...“ toto je veta, ktorú pozná iste každý fanúšik a je neodmysliteľnou súčasťou každého dielu. Ethan Hunt, nedokáže žiadnej takejto ponuke povedať nie, inak tomu nie je ani vo Falloute. So svojím tímom sa vrhá do ďalšej nesplniteľnej misie s jediným cieľom – ako inak zachrániť svet. Niečo sa však pokazí a Ethanovou vinou sa celé ľudstvo ocitá v nebezpečenstve. Je na Ethanovi a jeho tíme, aby túto situáciu napravili. A presne tu sa to celé zamotáva a divák sa môže tešiť na dlhú akciou nabitú jazdu plnú prekážok a zvratov. Navyše niekto podieľajúci sa na misii hrá na dve strany, nebude však jednoduché zistiť kto. Dá sa teda povedať, že nová Mission impossible je klasická „cruisovka“.

Ak patríte podobne ako ja medzi ľudí, ktorí majú radi filmy, čo dokážu zodvihnúť zo stoličky, tak pri pozeraní Falloutu rozhodne nezostanete sedieť pokojne. Po mierne rušnom začiatku sa dej rozbieha skvelou scénou bitky na pánskych toaletách (ktorá bola pre mňa asi najlepším zážitkom z celého filmu) a postupne sa začne valiť ako lavína jedna akčná scéna za druhou, od ktorých si už v priebehu filmu viac neoddýchnete. Posledný diel je nimi vyslovene natrieskaný, pričom občas máte problém vôbec ustriehnuť, čo sa vlastne udialo. Dej sa rýchlo posúva z jednej scény do druhej, jedna neuveriteľnejšia ako druhá. Jednoducho nezostane vám čas na nič iné, než udržiavať oči sústavne prilepené na obrazovke, aby vám náhodou niečo neuniklo. Okrem toho môžete čakať, že zvládnutie misie nebude také jednoduché a komplikácií bude pribúdať, čo sa niekomu môže zdať až príliš prekombinované a zbytočne zamotané, ale čo sa mňa týka, tak to ešte viac vygradovalo celkový zážitok. Veď je to akčný film, tak nech je tam tej akcie čo najviac!

Niet pochýb, že scenáristi a režiséri sa pri tvorbe ďalšieho pokračovania vyhrali, ale ako sa hovorí, niekedy je menej viac. To, voči čomu mám výhrady je, že miestami to trochu „prešvihli“, niektoré scény boli prehnané a nereálne. Zvlášť tie, kde musí byť každému jasné, že niečo také by človek nemal šancu prežiť alebo aspoň nie bez vážnych vnútorných zranení neschopný ďalšieho naháňania zločincov. Ale hlavní aktéri z nich hravo vyviazli len s pár škrabancami a odreninami. Týchto pár prešľapov vynahradí skvelý scenár, výstižné dialógy, detailné a precízne prepracované akčné scény, nechýbajú ani vtipné momenty. To všetko vás čaká v 147 minútach jedného z najlepších filmov tohto roku.

Za drobné nedostatky a pre prípad, že by sa chystalo ešte ďalšie pokračovanie Mission impossible si nechám istú rezervu a dávam 9,3/10. Prajem príjemné sledovanie a užite si film...

0

Chceš vedieť, keď simka.k pridá nový blog?