Ako sme neutratili majland v Kodani

Travel Guide s množstvom fotiek a tipov, čo sa rozhodne v tomto krásnom meste oplatí vidieť.

Sú to už tri mesiace, čo som prvý krát navštívila Kodaň. Toto mesto bolo na prvej priečke môjho cestovateľského wishlistu už od roku 2016 vďaka filmu „The Danish Girl“. Ani sama neviem, čím ma toto mesto tak upútalo. Asi to bola „láska“ na prvý pohľad. Za tie skoro tri roky od vydania filmu som sa tam plánovala vybrať niekoľko krát, ale žiaľ nikdy to nevyšlo. Buď sa v tom čase nedalo, alebo sme sa s partiou dohodli na inej destinácii. Ale tento rok to vyšlo a ja som bola šťastná ako blcha!

Letenky

Letenky sme kupovali cez Ryanair. Leteli sme 5.októbra v piatok poobede z Budapešti priamo do Kodane. A v pondelok večer sme leteli zase naspäť. Cena spiatočnej letenky bola 45€ na osobu.

Ubytovanie

Ubytovanie sme riešili cez Airbnb. Treba rátať s tým, že ceny za ubytovanie sú pomerne vysoké a určite si to netreba nechávať na poslednú chvíľu. Nám dokonca cez Airbnb dva-krát zrušili rezerváciu a až na tretí-krát to vyšlo. Ubytovanie pre 5 ľudí na 3 noci nás vyšlo 325€ čiže na osobu 65€. Čo je podľa mňa ešte celkom prijateľná suma.

Čo sa týka samotného ubytovania bolo to najkrajšie Airbnb v akom som doteraz bola. Veľmi príjemný a čistý byt. Hostiteľa sme videli len v deň ubytovania. Ukázal nám čo kde je. Čo môžeme použiť z chladničky a dal nám aj tip kam do obchdou (ten bol od ubytovania cca 5-10 minút chôdze). Jediná vec čo nás dosť zarazila bol zákaz pitia alkoholu aj piva! Čo je pre slovákov ako nočná mora, čo si budeme klamať. A ešte konzumácia bravčových výrobkov. Boli to moslimovia. Čo sa týka zákazu alkoholu ten sme dodržali. Našťastie v Kodani je povolené pitie alkoholu na verejnosti. Samozrejme kým nerobíte výtržnosti tak ste safe. Ale čo sa týka zákazu bravčový výrobkov ten sa nám bohužiaľ nepodarilo úplne dodržať.

Doprava

Poloha ubytovania - bývali sme v časti Frederiksberg, konkrétne na ulici Fuglebakkevej. Kúsok odtiaľ sme mali hneď zastávku Fuglebakken Station na S-train čo je niečo ako prímestský vlak. Ten chodil každú chvíľu aj večer. V sobotu ráno sme si zakúpili priamo na tejto zastávke 72 hodinový lístok (platí na metro, s-train ale aj autobusy v zóne 1-4). Ten stál 200DKK (cca 26€). Ak budete bývať priamo v centre a neplánujete ísť niekam ďalej rozhodne sa Vám to neoplatí, keďže všetky pamiatky pochodíte pešo. Ale ak bývate už ďalej od centra rozhodne sa to oplatí kúpiť. Lístky na dopravu zaplatíte pohodlne kartou priamo na ktorejkoľvek zastávke. Peniaze sme si vôbec nezamieňali.

Čo určite nevynechať pri návšteve, alebo aj náš trojdňový sprievodca miestami, ktoré sme navštívili.

PRVÝ DEŇ

1. SOCHA MALEJ MORSKEJ VÍLY

Ako prvé sme navštívili sochu Malej morskej víly, ktorá je inšpirovaná rozprávkou Hansa Christiana Andersena. Okolo sochy bolo naozaj veľa turistov. Je to najvyhľadávanejšia atrakcia v Kodani.

2. KASTELLET

Pri soche sme sa zdržali len chvíľku a vybrali sa pre nás na zaujímavejšie miesto, ktorým je Kastellet. Nachádza sa to kúsok od sochy Malej morskej víly. Kastellet je zaujímavý najmä svojím hviezdicovým tvarom. Ide o starú pevnosť vytvorenú násypom zeminy s vodnou priekopou. Dominantou tejto najzachovalejšej pevnosti v severnej Európe je krásny veterný mlyn holandského typu (r.1847).

3. NYBODER

Ak ste aj vy fanúšikom filmu "The Danish Girl" určite nemôžete vynechať túto lokáciu. Nyboder je radová domová štvrť bývalých námorných kasární. Je zaujímavá hlavne vďaka svojej žltej fasáde. My sme si túto časť prešli a hľadali konkrétnu ulicu Suensonsgade, kde sa odohrávala filmová scéna.

Po príchode na túto ulicu, ale prišlo mierne zhrozenie, kedže sa prerábala. Druhá strana ulice bola zbavená svojej charakteristickej žltej fasády.

Prikladám aj ďalšie fotky z tejto štvrte.

Z Nyboder sme sa cez uličky dostali až k Frederik's Church. Je to jeden z tipov kde sa môžete zastaviť. My sme prešli okolo a pokračovali v našom objavovaní ďalej.

4. OFELIA PLADS

Je to "novo" vybudované námestie v centre Kodane pri vode. Robia sa tu rôzne kultúrne podujatia.

Na jar a v lete to musí byť skvelé miesto na oddych. My sme si tam síce chvíľu posedeli, ale na to že bol začiatok októbra tam bola skutočne zima.

5. Nyhavn

Nyhavn - miesto, kde stretnete asi najviac turistov. Je to ulica s tými najkrajšími farebnými domčekmi. Dominantou, je aj vodný kanál plný starých vrakov lodí, ktoré tu zostávajú natrvalo. Takmer celú ulicu v blízkosti tejto vodnej plochy lemujú stánky a terasy kaviarní, či reštaurácií. Ide svojim spôsobom o prístav, hoci dnes túto úlohu už nemá. Za mňa je to tak čarovné miesto, aj napriek húfe turistov, že za náš pobyt sme sa tam ocitli každý deň aj dva krát.

Nachádza sa tu aj dom, kde písal a tvoril Hans Christian Andersen No. 20 na prvej fotke pod týmto textom, je to ten červený dom. A prikladám ďalšiu lokáciu z "The Danish Girl" a tým je modrý dom na druhej fotke No. 12.

Od Nyhavn sme sa ocitli na Kongres Nytrov následne išli na ulicu Gammel Mønt, pozreli si zákutie Brilleskrædderiet, až sme prešli okolo červeného domu na rohu ulice Møntergade až smerom k Rosenborg Castle.

6. Rosenborg Slot

Nádherný zámok v srdci centra Kodane. Je to naozaj krásny komplex s veľkou záhradou okolo, jazierkom. Fotky napovedia viac.

Bonusový tip: Hneď vedľa sa nachádza aj Botanická záhrada a Torvehallerne. To sme my už žiaľ nestihli.

V tento deň nás čakalo už len námestie Gråbrødretorv a večerný Nyhavn.

DRUHÝ DEŇ (Už nebude tak rozsiahly, ako prvý deň :D )

Od nášho ubytovania sme priamo S-trainom a následne metrom išli do časti Kodane zvanej Christianshavn.

7. Church of Our Saviour

Tento kostol je zaujímavý svojim špirálovitým schodiskom, ktoré siaha až na vrchol veže. Nenechajte sa na začiatku odradiť dlhou radou turistov pred vstupom. Ide to rýchlejšie než si budete myslieť. Vstup stál tuším na eurá 3,50€ a dá sa platiť kartou. Schodisko ktoré vidíte na druhej fotke je naozaj len tak široké. Určite sa oplatí ísť.

Po tejto vyhliadke sme sme sa presunuli k Freetown Christiania - samosprávne slobodné mesto/mikronárod, ktorý vznikol v roku 1971 . Nasledoval vodný kanál na ulici Overgaden Neden Vandet. Až sme sa dostali k mostu Inderhavnsbroen, pri ňom sa nachádza aj malé námestie, kde sú stánky s jedlom. Po moste sme prešli na druhú stranu do centra mesta. Musím povedať, že z mostu je naozaj krásny výhľad. Prešli sme cez Nyhavn a smerovali smerom k námestiu Strøget. Je to nákupná ulica a teda ak zatúžite po nákupoch určite by ste ju nemali vynechať. Naša posádka sa rozdelila na dva tábory. Jedna časť šla nakupovať a druhá išla na ďalšiu vyhliadku, ktorá sa nachádza v blízkosti tohto námestia.

8. Rundetårn

Ja som bola samozrejme v skupine objavovania mesta. Rundetårn je už z vonku naozaj zaujímavá budova. Veža bola postavená v 17.storočí ako astronomické observatórium. Vo vnútri sa nachádza špirálovité schodisko až na vrch veže (ak nemáte radi schody, stvorené priam pre Vás). Vstup stál 3€. A stihli sme úplne krásny západ slnka.

9. Magstræde

Na záver dňa sme sa prešli ešte k uličke Magstræde, ktorá patrí k jednej z najstarších ulíc v starom meste. Potom sme si obzreli Christiansborg Palace. V tom čase tam nebolo ani nohy. Žiaľ fotky nemám a na záver už len večerná prechádzka po Ofelia Plads a nazad na ubytko.

TRETÍ DEŇ

Tretí deň bol aj deň nášho odchodu. Kedže sme odlietali večer, mali sme ešte nejaký ten čas na potulky mestom. Žiaľ aj s kuframi. Kedže sme mali ruksak a príručnú batožinu mne osobne to "vláčenie" nevadilo.

Prvou zastávkou mal byť Elephant Gate and Tower. Keď sme vystúpili z S-train zastávky a išli smerom k tejto lokalite všade kam ste sa pozreli bolo stavenisko. Ale kráčali sme ďalej. Myslím si, že sme sa dostali do časti, kde je aj pivovar Carlsberg.

K bráne sme sa žiaľ vôbec nedostali, bolo to zastavané. Videli sme ju len z diaľky. Pridávam aspoň jednu fotku.

9. Vestre Kirkegård

Pešo sme išli k ďalšej lokácii. Na cintorín. Áno, čítate správne. Práve tento cintorín je svojou rozlohou jedným z najväčších cintorínov v Škandinávii. Počas návštevy, nebudete mať pocit že sa nachádzate na cintoríne. Veľa obyvateľov využíva toto miesto na prechádzky a oddych. Určite stojí za navštívenie.

Následne sme nasadli na S-train a odviezli sa na Copenhagen Central Station. Odtiaľ sme kráčali k Axel Tower.

TIP PRE VÁS: Hneď oproti sa nachádza aj Tivoli. Je to druhý najstarší zábavný park na svete ( 1843 ). My sme nemali to šťastie, aby sme ho navštívili. Mala som ho naplánovaný, ale po booknutí leteniek som zistila, že ho otvárajú až o týždeň po nás. Nabudúce.

Park sme si obišli a úplne posledné kroky (nebolo ich, ale málo) nás viedli popri vode k mostu Cirkelbroen, ktorý slúži chodcom a cyklistom.

Od mostu už len na skok na Nyhavn a už len metrom priamo na letisko smer Budapešť.

Tipy kam môžete ešte ísť.

- Superkilen Park

- København Zoo

- National Aquarium Denmark

- Dyrehave

- Malmö

-END-

Chceš vedieť, keď nemcova.cloo pridá nový blog?