Problémy slovenského podnikateľského prostredia

V roku 1989 po páde socializmu sa začalo na Slovensku postupne rozvíjať podnikateľské prostredie. Pre podnikanie boli 90 roky ideálnou priležitosťou.

Bol obrovský dopyt po rôznom tovare a nedostatočná ponuka len nevýhodou boli nebezpečné mafie, ktoré podnikateľov vydierali, unášali a zabíjali. Keď niekto chcel mať od týchto mafiánskych skupín organizovaného zločinu pokoj tak musel im platiť výpalné za „ochranu“.

V roku 2004 vstupom Slovenska do Európskej únie sa otvorili pre slovenských podnikateľov nové možnosti, zrazu mohli exportovať do zahraničia bez colných poplatkov a tým pádom sa otvoril pre podnikateľov nový obrovský trh krajín Európskej únie.

Ale vstup do Európskej únie spôsobil aj mnohým podnikateľom aj nevýhody, lebo bez colných poplatkov mohli exportovať na Slovensko všetci výrobcovia z Európskej únie a tým pádom zvýšili konkurenciu na slovenskom trhu a to zasiahlo hlavne slovenských poľnohospodárov, ktorých výrobky z pultov obchodov začali vytláčať produkty lepšie dotovaných poľských farmárov.

Obrovskou ranou pre slovenský podnikateľský sektor bola svetová finančná kríza v roku 2007, ktorá spôsobila krach množstvo slovenských firiem, ktoré sa nenaučili dostatočne znižovať náklady a byť flexibilné k danej situácií.

K výraznému zhoršeniu podnikateľského prostredia dopomohla slovenská vláda zvýšením korupcie, klientelizmu, zrušila rovnú daň a zvýšila percentuálnu sadzbu pre právnické a lepšie zarábajúce fyzické osoby, zvýšila minimálne odvody do zdravotnej a sociálnej poisťovne, zaviedla daňovú licenciu, a množstvo nových daní čo výrazne zvýšilo podnikateľom náklady.

Podnikateľov trápi aj zbytočne vysoká byrokracia, nezmyselné vysoké pokuty od úradov, zlá vymožiteľnosť práva, korupcia na úradoch a nefunkčné školstvo, ktoré je zastaralé nepripravuje dostatočne ľudí do praxe a potom musia podnikatelia míňať peniaze na vzdelávanie absolventov.

Slovenská vláda podporuje investičnými stimulmi a daňovými prázdninami iba veľkých zahraničných investorov a pritom slovenský živnostníci, malý a stredný podnikatelia sa starajú o rozvoj svojich regiónov, väčšina veľkých zahraničných investorov vyváža takmer všetok dosiahnutý zisk do zahraničia.

Text je súčasťou Refresher Blogu, nie je redakčným obsahom. Administrátorov môžete kontaktovať na [email protected].

Ohodnoť blog
0
Poslať správu

Chceš vedieť, keď lukaskoo22 pridá nový blog?

Zadaj svoj mail a dostaneš upozornenie. Kedykoľvek sa môžeš odhlásiť.