Exportný obal budujúci image firmy

Obal ako taký nielen predáva, ale vyjadruje aj ,,IMAGE“ firmy. Nejde len o prvoplánové klišé, ale tvrdenie, ktoré zahŕňa mnoho aspektov.

Zameraniu obalových exportných balení z hľadiska materiálov neustále kraľuje plast, v tesnom závese nasledujú lepenka (vlnitá), kartónplast, drevo, kov…

Jedným z najdôležitejších faktorov ovplyvňujúcich voľbu použitého materiálu je krajina, kam je tovar exportovaný. Obaly sa v takom prípade delia na jednocestné a vratne obaly.

Ako jednocestné zásielky sú označované tie, ktoré putujú do vzdialenejšej destinácie a nemá význam, aby boli odosielané späť. Návrat obalov by bol ekonomicky nevýhodný. Na tento typ obalu sa najčastejšie využívajú materiály ako PVC fólie, OSB dosky a preklady, lepenka, rôzne typy vriec a plachiet.

Využiteľnosti v praxi a reálnom biznise dominuje používanie jednocestných balení, kde sa nezameriavame na kvalitu materiálu z ktorého je obal vyrobený.

Prepravky budúcnosti

Do obehu sa však vo veľkej miere dostávajú aj tzv. vratné obaly. Tie sú v konečnom dôsledku lacnejšie aj keď prvotný náklad býva vyšší. Tie by mali spĺňať základné kritériá ako je najmä nízka hmotnosť a skladnosť, čo vyžaduje nemalú úsporu pri exporte či logistike, nie však na úkor pevnosti, kvality a bezpečnosti. Pred niekoľkými rokmi prišli viacerí výrobcovia plastových obalových materiálov na trh so skladacími , zasúvacími prepravkami, či boxami, ktoré úspešne zaviedli do väčšiny podnikov. Výhodou oproti dovtedy používaným papierovým či dreveným obalom je niekoľko. Najdôležitejšie sú úspora miesta pri logistike, ale i väčšia ,,výdrž“ z hľadiska časového využitia. Samozrejme nevýhodou sú väčšie vstupné náklady, ktoré sa však pri úsporách a opätovnom použití stávajú skôr bonusom.

Väčšina výrobcov ako i užívateľov dbá na použitie recyklovaného materiálu. Všeobecne to vyplýva z celosvetového trendu ochrany životného prostredia a rovnako z tlaku na úsporu materiálov, z ktorých je obal vyrobený. Čiže sa kladie dôraz na to, aby bol obal opätovne využitý.

Tu si treba dať pozor na to, že nemôžeme pri výbere pozerať len na cenu obalov. Dôležité je sústrediť sa aj na kvalitu ako takú. Samozrejme, že cena predáva najviac. Kritérium najnižšej ceny je teda kladené najmä na najvyššie pozície pri výbere dodávateľov obalov. Čím ďalej častejšie sa však stretneme s naozaj fundovanými nákupcami, ktorý vedia presadiť nákup kvalitnejších materiálov aj pri vyššej cene.

Nároky na kvalitu obalov pociťujeme aj z hľadiska hodnoty prevážaného materiálu (tovaru). V dnešnej dobe nie je najmenším problémom mapovanie GPS, rôznych chipovaných zariadení…

A práve kvalitným exportným obalom je budovaný image firmy.

Text je súčasťou Refresher Blogu, nie je redakčným obsahom. Administrátorov môžete kontaktovať na blogy@refresher.sk.

Ohodnoť blog
10
Poslať správu

Chceš vedieť, keď Janka Prievozská pridá nový blog?

Zadaj svoj mail a dostaneš upozornenie. Kedykoľvek sa môžeš odhlásiť.