Má Brusel čo ponúknuť? Cesta Dobrodruha 01

Brusel príjemne prekvapil

Môj kamarát Matúš mal 18 rokov, tak som sa rozhodol, že mu dám darček, na ktorý tak skoro nezabudne. Hľadal som teda letenky v termíne, ktorý nám obom vyhovoval , ktoré by nám za čo najlepšiu cenu dopriali čo najlepší zážitok. Nakoniec sme sa rozhodli pre Brusel, za čo som do dnešného dňa veľmi vďačný.

Obaja sme z Košíc. Určite dobre viete, že nie je veľa možností, ako cestovať čo najlacnejšie z Košíc. Rozhodli sme sa teda letieť z nášho hlavného mesta s leteckou spoločnosťou Ryanair. Let sme mali v čase obeda. Ráno o 4:08 me cestovali vlakom z Košíc do Bratislavy. Bolo to náročné, šťastne sme to obaja stihli. O 10:15 sme sa nachádzali na Hlavnej stanici v Bratislave. Vďaka priamemu spoju MHD sme sa pomerne rýchlo dostali na letisko. Prešli sme všetkými potrebnými kontrolami a ocitli sa v našej cieľovej destinácií - Letisko Brussels South Charleroi.

Autobusom sme sa dopravili priamo do Centra Belgickej metropoly. Objednali sme si Uber a za 10 minút sme už boli v hoteli. Náš hotel sa nachádzal v okolí budovy Európskej komisie a 50 metrov od zastávky metra.

Potulky mestom

Po príchode na izbu sme si oddýchli a spoločne vyrazili spoznávať nočný Brusel. Nočný Brusel má naozaj svoje čaro, milovníci dobrého jedla a piva si jednoznačne prídu na svoje. Pivo sa tu dá kúpiť aj za 10 eur, no aj za sumu 2 eurá. Stačí sa len opýtať miestnych, tí vám radi poriadia. Na ulici vám budú ponúkať drogy. Otázka, či nechceme kokaín zaznela najmenej 5 krát. Títo ľudia sú veľmi dotieraví, lepia sa na vás, nedajú vam pokoj. Po príchode na izbu kamarát zistil, že mu ukradli peňaženku. Nemal tam síce veľa peňazí, (skoro všetko sme nechali na izbe), ale stále to bola vec, ktorá ovplyvnila náladu počas celého tripu.

Počas večerných aktivít sme sa rozhodli si pozrieť aj známu sochu, ktorú sme nemuseli dlho hľadať. Neďaleko námestia sa nachádza známa socha alebo skôr soška, ktorá jednoznačne patrí k symbolom Belgickej metropoly. Na moje prekvapenie socha je naozaj malá, no napriek tomu stále patrí medzi vyhľadávanú atrakciu. V blízkosti sochy si môžete vychutnať vafle, ktoré sú naozaj famózne a je z čoho vyberať, čo som ja ako milovník jedla len privítal.

Nasledujúce ráno sme sa rozhodli, že chceme prejsť čo najviac. Raňajky sme nemali, tak sme využili miestne potraviny a vyrazili do dalšieho dňa.

Brusel ponúka množstvo aktivít a objektov ktoré ponúkajú zaujímavé zážitky a to úplne zadarmo. Brusel je sídlo Európskej komisie alebo aj Rady Európskej únie. Každá aktrakcia spojená s EÚ, ktorú sme navštívili bola veľmi zaujímavá, čo mnohých poteší bezplatná a dokonca všetko bolo vo viacerých jazykoch. Na moje prekvapenie aj v slovenčine, čo ma skutočne prekvapilo a potešilo.

Po aktivitách, ktoré boli spojené s EÚ sme sa rozhodli pozrieť atrakciu, kvôli ktorej som si vybral práve Brusel. Mesto robí mimoriadne atraktívnym aj jeho pravdepodobne najznámejšia pamiatka. Tou je nespochybniteľne Atomium. Atomium je monument, ktorý navrhol inžinier André Waterkeyn pri príležitosti svetovej výstavy Expo58 v Bruseli v roku 1958. Symbolizuje základnú bunku kryštalickej mriežky železa zväčšený 165 miliárd krát. Dá sa tam dostať metrom a nachádza sa tam veľké množstvo turistov. Výstup hore je možný, ale nie bezplatný. Vzhľadom na môj strach z výšok a dlhým radám pri pokladni sme sa rozhodli, že nám stačí aj výhľad, ktorý sme mali.

Zhrnutie

Brusel ma príjemne prekvapil svojimi možnosťami a miestami, ktoré jednoznačne stoja za to, aby ich človek aspoň raz v živote navštívil. Ceny sú pre slovenského turistu nie veľmi priaznivé, no napriek tomu sme si výlet užili aj s menším rozpočtom. Počas jesene mesto nebolo extrémne preľudnené, čo bola pre mňa výhoda, ktorú som si užíval. Brusel je od Amsterdamu vzdialený iba 173 km, čo sa určite oplatí využiť a navštíviť spolu s Bruselom si prezrieť aj Amsterdam, aj za cenu časovej tiesne. Skutočne sa to oplatí.

Celkový dojem by som zhodnotil na 8 bodov z 1O a až na jednu nepríjemnú skúsenosť (odcudzenie peňaženky) dopadlo všetko super. Som jednoznačne názoru , že Brusel má návšteníkom skutočne čo ponúknuť.

Volám sa Samuel, mám 19 rokov milujem jedlo a rád cestujem. Aktualne mám precestovaných približne 20 krajín na 2 kontinetoch. Moje články maju pomôcť každému, kto chce cestovať a nevie ako začať. Moje naj mestá ktoré som zatial preskúmal sú LA, Kodaň, Praha a viedeň. Medzi moje vysnívané destinácie určite patrí celá Ázia a New York.

Chceš vedieť, keď CestaDobrodruha pridá nový blog?