Road trip naprieč Provensálskom

Len my dvaja, jedno auto a tisícky kilometrov krásnych ciest...

Deň 1:

Z Bratislavy sme vyrazili skoro ráno do mesta Bra - Taliansko, kam sme po 11 hodinách konečne dorazili a dali si skvelú večeru.

Začali sme asi o ôsmej večer, v krásne malej reštaurácií, kde práve prebiehala rodinná oslava. Ako predjedlo sme si dali mozzarelu, šunku a malé klobásky zo surového mäsa, ako hlavné jedlo som si objednala lossosoidnú rybu preliatu dressingom s bylinkami, ochutnala som aj z domácich cestovín a ostatným jedál, pretože, z cudzieho taniera chutí predsa najlepšie. Mňam.

Deň 2:

Cez horský prechod Tende sme prešli do Francúzska, kde nás privítali hory a malé dedinky s typickým nádychom francúzskeho šarmu. Nemali sme jasný cieľ, kde budeme spať, tak sme sa vybrali smerom k Nice, popri azúrovom pobreží s pocitom, však sa niečo nájde. Cestou po pobreží vznikali prvé fotky, prvé pocity oddychu. Zakotvili sme v Saint-Raphaël, kde sme si kúpili miesto v kempe. Deti behali pri západe slnka a z neďalekej reštaurácie sa niesla príjemná hudba, sedeli sme na už skoro prázdnej pláži s dobrých vínom a pocitom, že nám začala dovolenka.

Deň 3:

Štartovali sme smer Saint-Tropez, ktoré bolo pri večernom prezeraní mapy dobre dosiahnuteľné mesto na malý výlet. Aj bolo. Krásne, nesmierne očarujúce uličky a morský vzduch, drahé jachty a dobrá káva.

Deň 4:

Pokračovali sme do levandulových polí, so zastávkou v malej manufaktúre v Les Agnels, kde sme si pozreli celý proces destilovania tohto voňavého oleja. Majú tam aj malú predajňu ich vlastných výrobkov. Kúpili sme si voňavé mydlá, vonné oleje do kúpeľa, vrecká do šatníka...  Odtiaľ sme išli smerom na Lagarde - d´Apt, kde v príručke o Provensálsku sľubovali nekonečné fialové polia a majestátne hrady.

Presvedčili sme sa na vlastné oči, boli krásne a nekonečné, trs levandule sme si zobrali aj do auta, kde vždy pri pomrvení zavoňal. Nikde neboli žiadni turisti, všetka tá nádhera bola len pre nás.

Som realista s idealistickými myšlienkami a spokojným životom.

Chceš vedieť, keď Natalia Somodikova pridá nový blog?