Grécko 2018 - Dni 11,12 a 13

Ešte predsa len niečo na Korfu uvidíme. A potom nás čaká viac ako 24-hodinová cesta domov.
Predchádzajúci článok nájdeš TU - Grécko (Dni 9 a 10).
Celý roadtrip po Grécku, ale aj mnoho iných cestovateľských článkov a fotografií , nájdeš na YNTA - You'll Never Travel Alone alebo tiež na instagrame.

Deň 11 - 31.8.2018

Ráno vstávame nikto nevie kedy. Všetci sa však zhodujeme, že si dáme raňajky a potom doobedňajší oddych. Nasleduje obed a porada, čo z dnešným dňom. Víťazom sa stáva výlet do Kerkyry, hlavného mesta Korfu. Kerkyra je určite jedným z najkrajších miest Grécka. Ako jedno z mála Gréckych miest sa nedostala pod nadvládu Turkov. Architektúra tohto mesta je ovplyvnená najmä Benátčanmi, pod ktorých nadvládou sa nachádzala 400 rokov. Ako prvý bod návštevy volíme Old Venetian Fortress. Dostávame sa do okolia tejto pevnosti, Ďalej je už však vstup zavretý a preto volíme pechádzku uličkami starého mesta. Najprv cez juhozápadnú časť Campiello, z ktorej sa napájame na obchodnú štvrť. Tieto časti mesta sú vážne pekné a oplatí sa ich vidieť.

Máme posledný deň dovolenky a tak by sme si radi pred odchodom do kempu pozreli ešte niečo. Voľba padá na Vlacherna Monastery, čo je vlastne malý kláštor južne od Kerkyry. Dodávkou sa vezieme až takmer k nemu, dávame menšiu obhliadku, pár fotiek a vyrušuje nás zvuk lietadiel. Gúglime teda, že prečo tu je tak veľa lietadiel a zisťujeme, že 200 metrov od nás je pristávacia (zároveň aj odletová) dráha letiska na Korfu. Presúvame sa teda bližšie k nej, opäť zapíname internet a hľadáme kedy priletí najbližšie lietadlo, aby sme mali aj takýto druh zážitku. Máme asi 10 minút, tak sa ešte kocháme okolitými scenériami, potom už ale vyberáme mobilné telefóny, zapíname kamery natáčame pristávajúce lietadlo. Toto sme robili nasledujúcu hodinu aspoň 5-krát, vždy keď pristávalo alebo odlietalo nejaké lietadlo.

Deň 12 - 1.9.2018

Plánovaný odchod je o 10:00. O pol 8 teda vstávame, raňajkujeme a balíme sa. O 10 sme naozaj pobalený, ešte jedna spoločná fotka na záver dovolenky a pred pol 11 vyrážame smer Slovensko. Cestou domov sa toho moc nedeje a tak Miloš zakladá anketu s dvomi otázkami: Ako sa máš? Splnila dovolenka tvoje očakávania a prečo? Všetci sa zhodujeme, že sme unavení, ale máme sa dobre a očakávania sa nám splnili, aj keď asi nikomu úplne. Cesta trajektom z Korfu prebehla hladko, prvé komplikácie nastávajú až na grécko-macedónskych hraniciach, kde trávime približne hodinu a pol v kolóne, nič hrozné. Hneď za hranicami tankujeme a prebieha striedanie šoférov, Marek strieda Marca. S prechodom do Macedónska sa zároveň aj čas posúva o hodinu späť, takže sme naspať v našom časovom pásme. Prejazd touto krajinou nám trvá približne dve hodiny a tesne pred hranicami opäť tankujeme plnú nádrž. O 23:00 ešte posledný krát dnes striedame šoférov, nočnú šichtu vyhral Juro. 23:59:59 Dobrú noc!

Deň 13 - 2.9.2018

00:00:01 Dobré ráno! Stále sme v Srbsku a stále šoféruje Juro, čiže oproti včerajšku žiadna zmena. Pomaly na striedačku všetci pospávame, s výnimkou šoféra, teda aspoň si to my ostatní nahovárame. O pol 5 sme na srbsko-maďarskej hranici. Takmer ... Delí nás od nej už iba pár kilometrová kolóna. O 8 sa konečne dostávame tesne pred maďarskú stranu hranice, ktorá to celé zdržiava, lebo kontrolujú kufor každému autu. Juro vystupuje z auta a ide ukázať colníkovi kufor, teda nejde, ale to colník ešte nevie. Iba mu pootvoril jednu stranu a ukázal mu, že ak bude pokračovať, tak nám vypadne polka vecí z kufra. Colník sa dnes asi dobre vyspal, lebo nás ako jediných posiela preč aj bez kontroly. O ďalšie 4 hodiny prechádzame hranice posledný krát a dostávame sa domov - na Slovensko! Ostávajú nám teda 2 hodinky cesty domov a náš roadtrip je šťastne ukončený. Na toto leto stačilo, možno opäť niekedy ...

Mapa

Praktické info

Staré mesto Korfu je fakt pekné a odporúčam si nájsť jedno poobedie na jeho návštevu. Určite nevynechaj ani neďaleký kostolík - Vlacherna Monastery. Ak si chceš natočiť pristávajúce alebo odlietajúce lietadlo, tak rozpis príletov a odletov letiska nájdeš nasledujúcom odkaze. Upozornenie: Za ten čas sme tam boli, všetky lietadla pristávali ponad nás, ale odlietať môžu aj opačným smerom.

Cestou domov treba rátať so zdržaniami na hraniciach Grécko-Macedónsko a Srbsko-Maďarsko. Najmä tá druhá hranica môže predĺžiť cestu domov aj o pekných pár hodín.

Ohľadne nášho roadtrip-u vyjde ešte jeden článok, ktorý bude mať názov - Zhrnutie. Tam nájdeš presnejší rozpočet našej cesty, koľko kilometrov sme cca prešli a čo všetko sme videli.

Ahoj, volám sa Miky a stojím za týmto blogom. Medzi moje hlavné záľuby patria cestovanie a turistika, práve preto takéto články nájdeš na tejto stránke YNTA- You’ll Never Travel Alone. Ako decko som cestoval s rodičmi, po 18-tke sme okúsili s kamošmi čaro roadtrip-ov, jedenkrát som si vyskúšal aj stopovanie. Cestu do niektorých krajín mi zase otvorilo štúdium na strednej alebo neskôr na vysokej škole. V posledných rokoch som cestoval najmä s priateľkou Ivkou na takzvané „City breaks“ po Európe, čo sú v podstate 2-3 dni strávené spoznávaním mesta alebo lokality. Začiatkom roka 2020 som musel tieto aktivity pozmeniť kvôli globálnej pandémii. Aktuálne cestujem (turistikujem) výhradne len po Slovensku a teda aj všetky nové články nájdeš v sekcii Slovensko. Väčšinou sa jedná o turistiku v našich najznámejších pohoriach, ale nájdeš aj články o menej známych turistických cieľoch alebo rozhľadniach, ktoré sú u nás veľmi obľúbené.

Chceš vedieť, keď Miky Ševec pridá nový blog?