3 ÚČINNÉ cviky s VLASTNOU VÁHOU | AKO NA TO

Pre rast SILY a SVALOV celého VRCHU TELA. Ako vypadá správna technika a ako sa ju naučiť?

Tento článok nadvezuje aj na video, ktoré som pridal na Youtube. Pozrieť si ho môžeš TU.

Predpokladám, že toto cvičenie zaujme hlavne chalanov, ale poznám aj zopár dievčat, ktoré dokážu spraviť zhyby či dipy.

Je to naozaj otázka tréningu. Ani ja sám som zo začiatku nevedel tieto cviky spraviť . Až keď som sa im začal pravidelne venovať:)

Tieto cviky budujú celé spektrum svalov a sily. Zacielíš všetky veľké partie (latisimy, hruď, delty) a takisto všetky okolité (bicepsy, tricepsy, predlaktie, malé svaly chrbta).

#1 Zhyb

(Príťahy na hrazde)

Komplexne buduje svaly chrbta a bicepsu. Spevníme aj predlaktia. Dôležité je ako pri každom cviku dostatočne a pravidelne dýchať.

Technika:

Úchop zvoatomic:1em1ulíme nadhmatom (palcom sa môžeme ale nemusíme držať). Chytíš sa trochu širšie a začínaš s úplneho vysenia nádychom a priťahuješ sa čo najvyššie.

Ideálne je, ak sa hlavou dostaneš nad hrazdu. Hruď 'vyšponuj' a tlač sa s ňou priamo ku hrazde.

Nekop nohami ani nijako sa 'nešvihaj', pracuj len svalmi ktorými pracovať máš.

Ak to nedokážeš, vo videu ktoré som spomenul na začiatku som ukázal ako získaš silu a budeš schopný zhyby spraviť.

Takisto tam uvidíš aj prevedenie viac druhov zhybov napr. ako zacvičiť viac biceps.

#2 Push-up

(Vzpor ležmo)

Výborný cvik na rozvoj svalov hrude, deltov, tricepsu a tiež aj spevníme stred tela.

Technika:

Dlane položíš pod úroveň ramien alebo širšie. Prsty smerujú do predu. Aby si mal lepšiu stabilitu, tak nohy mierne rozkroč.

Chrbát sa snaž mať rovno, celé telo by malo byť v jednej rovine. Ako ta zem po tebou:)

Lakte nedávaj moc od seba ale snaž sa ich držať skôr pri tele. Pozeraj sa smerom dole (teda nekrč hlavu do zadu-vyvíjal by sa tak nepríjemný tlak na krčnú chrbticu) .

S nádychom ideš dole, cca päť centimetrov nad zemou zastavíš a tláčiš naspäť hore, kde vydýchneš. t

Varianty klikov sú všelijaké z rôzným zameraním na triceps či hruď. Opäť som to celé znázornil a viac opísal vo videu. Link nájdeš aj v mojom profile.

#3 Dipy

(Kľuky na bradlách)

Tu zacielime tie isté partie ako pri klasických kľukoch na zemi. Ale neni tu aktívny stred tela. Je to však ťažší cvik (nohy nie sú na zemy, ako je to pri kľukoch).

Technika:

Bradlá nájdeš na každom ihrisku na cvičenie aj v posilňovni.

Rukami chytíš bradlá ako to je na fotke a vytiahneš sa hore do začiatočnej pozície.

Keď sa chceš zameriať na hruď, mierne nakloň svoju váhu do predu, pozeraj sa pod seba a choď čo najviac dole - do úplneho natiahnutia a s výdychom hore. Lakte nemusíš hore prepínať.

Ak budeš naopak vzpriamený, pozerať sa budeš do predu, lakte budeš tlačiť k sebe akoby si si chcel tlesknúť za chrbtom a hore sa v lakťoch úplne vysrieť - zaberať ti bude najviac triceps.

TO boli v krátkosti vysvetlené tri, mnou obľúbené cviky s vlastnou váhou.

Chcel by si sa dozvedieť o daľších cvikoch?

Tak do komentára môžeš napísať na aké partie.

A môžeš sa pochváliť aj koľko opakovaní si zvládol. Ja zvládnem kľukov okolo 50 a zhybov som dal už dávnejšie 17 :) .

Tak to bolo s tohto článku všetko, "vidíme" sa na budúci týždeň.

Tak nech to šlape!

Text je súčasťou Refresher Blogu, nie je redakčným obsahom. Administrátorov môžete kontaktovať na blogy@refresher.sk.

Ohodnoť blog
1
Poslať správu
Niekoľko rokov aktívne cvičím, teraz o tom začínam aj tvoriť :) ✏️Témy: Workout a Cvičenie s vlastnou váhou

Chceš vedieť, keď markushrevus pridá nový blog?

Zadaj svoj mail a dostaneš upozornenie. Kedykoľvek sa môžeš odhlásiť.