Výlet do Bojníc a okolia

Leto nám pomaly končí, rozhodli sme sa využiť jeden z posledných teplých a slnečných víkendov v tomto roku. Za cieľ sme si s Ivkou zvolili mesto Bojnice.

Bojnický zámok a Čajka v oblakoch

Nechcelo sa nám vstávať príliš skoro (predsa je víkend), ale tiež sme sa chceli vyhnúť väčšiemu náporu turistov. Zvolili sme kompromis a tesne pred 9 ráno vyrážame z parkoviska smerom na rozhľadňu. Parkujeme dole v meste, takže nás čaká 50 minútová prechádza hore kopcom. Po ceste prechádzame parkom v okolí Bojnického zámku a keďže tu takmer nikoho niet, využívame tento čas na niekoľko fotiek so zámkom. Následne už pokračujeme cez kalváriu až k rozhľadni. Stánky v okolí Čajky sú ešte zavreté – otvárajú až od 10tej. Smerujeme teda priamo ku pokladni a kupujeme 2 lístky na rozhľadňu (1 lístok = 8€), majú tu aj možnosť prikúpiť si jazdu tobogánom za 1€, avšak aktuálne je uzavretý, takže Ivka prišla o doobedňajšiu zábavku.

Rozhľadňa Čajka v oblakoch je bezbarierová, takže je vhodná aj pre rodiny s malými deťmi alebo aj pre ľudí na vozíku. Oficiálne parkovisko sa nachádza asi 5-10 minút pešo od rozhľadne po asfaltovej ceste. Po ceste k rozhľadni sa nachádza niekoľko stánkov so suvenírmi a občerstvením. V najbližšom okolí Čajky sú detské preliezky a tiež šmolkové (hríbikové) domčeky.

Čo sa týka výhľadu, tak rozhľadňa poskytuje vďaka svojej výške 360-stupňový rozhľad. Z pohorí môžme pozorovať najmä Vtáčnik, Malú Maguru (podcelok Strážovských vrchov), ale aj najjužnejšiu časť Malej Fatry – obzvlášť pekne sa vyníma šikmý vrchol Kľak. Priamo pod nami sa rozprestierajú najmä mestá Bojnice a Prievidza. Obďaleč vidno aj Nováky, ktorým dominuje elektráreň.

Po našej návšteve sme sa s Ivkou zhodli, že Čajka v oblakoch je ideálna voľba na výlet najmä pre rodiny s deťmi, pretože rozhľadňa spolu s okolím ponúka viacero aktivít najmä pre malé deti.

Bojnická ZOO

Našou druhou zastávkou je ZOO Bojnice. Obaja sme tu už boli, ale odvtedy ubehlo možno aj 15 rokov (Samozrejme v tom čase nie spolu, ale každý so svojimi rodičmi :D). Pred brány zoo prichádzame približne o pol 12tej a to znamená, že si už musíme počkať v rade. O polhodinu vstupujeme do zoo a pomaly ju prechádzame celú.

Videli sme sloníky, krokodíla, hady, mackov alebo aj vlky :D Naopak nemajú tu hrochy a žirafy (alebo aspoň sme ich nenašli), zebry sa pred nami schovali. Každopádne obaja sme prekvapení, že ZOO Bojnice je pomerne malá, ako deťom sa nám zdala obrovská. Opäť je to predovšetkým skvelá voľba pre výlet s deťmi, my sme sa akurát poprechádzali a zhodnotili, že je čas obeda. Ešte na záver by som k zoo spomenul, že sa tu nachádza pekná vyhliadka na Bojnický zámok.

Obed vo štvorci – reštaurácia Square

Od začiatku sme boli dohodnutí, že si dáme obed niekde na Hurbanovom námestí. Pôvodne sme si chceli vyberať reštauráciu podľa hodnotenia, avšak takmer všetky boli úplne plné. Voľba padla na reštauráciu Square, pretože mali na terase voľný stôl. Obidvaja sme si dali cheeseburger a hodnotíme ho ako priemerný. Nejedná sa o top reštauráciu, ale hladný človek sa tu naje dobre. Do komentára nám môžte napísať, ktorú reštauráciu v Bojniciach odporúčate vy.

Cesta domov s menšou zachádzkou

Po obede sa vraciame k autu a smerujeme domov. Po ceste nás ešte ale čaká jedna zastávka. Je ňou dedina Čičmany, ktorá je známa zachovalou ľudovou architektúrou. Parkujeme hneď na okraji obce a ďalej sa vydávame už pešo. Hlavnú ulicu, spolu s priľahlými uličkami lemujú drevené chalupy s jedinečnými ornamentami. V jednotlivých domčekoch môžete nájsť aj obchod so suvenírmi, múzeum alebo penzión. Prechádzka nám zabrala len niečo okolo 30 minút, keďže múzeá boli už v čase našej návštevy zatvorené. Približne v strede dediny sa nachádza kostol a pod ním je menšie námestie, kde si môžte preštudovať aj mapu s číslami a polohou domov, ktoré sú pokryté ornamentami. My sme si mapu zbežne prezreli a máme pocit, že niektoré domy v nej zaznačené nie sú, ale pre základný rozhľad je postačujúca.

My už pomaly kráčame naspäť k autu a ideme sa domov poriadne vyspať, pretože zajtra nás čaká turistika. Ak ťa tento článok zaujal, tak skoč na náš blog YNTA.SK, kde si môžeš prečítať oveľa viac o našich výletoch nielen po Slovensku.

Ahoj, volám sa Miky a stojím za týmto blogom. Medzi moje hlavné záľuby patria cestovanie a turistika, práve preto takéto články nájdeš na tejto stránke YNTA- You’ll Never Travel Alone. Ako decko som cestoval s rodičmi, po 18-tke sme okúsili s kamošmi čaro roadtrip-ov, jedenkrát som si vyskúšal aj stopovanie. Cestu do niektorých krajín mi zase otvorilo štúdium na strednej alebo neskôr na vysokej škole. V posledných rokoch som cestoval najmä s priateľkou Ivkou na takzvané „City breaks“ po Európe, čo sú v podstate 2-3 dni strávené spoznávaním mesta alebo lokality. Začiatkom roka 2020 som musel tieto aktivity pozmeniť kvôli globálnej pandémii. Aktuálne cestujem (turistikujem) výhradne len po Slovensku a teda aj všetky nové články nájdeš v sekcii Slovensko. Väčšinou sa jedná o turistiku v našich najznámejších pohoriach, ale nájdeš aj články o menej známych turistických cieľoch alebo rozhľadniach, ktoré sú u nás veľmi obľúbené.

Chceš vedieť, keď Miky Ševec pridá nový blog?