Celkové predaje zahŕňajúce aj dcérske spoločnosti Hino Motors a Daihatsu predstavovali 10,5 milióna vozidiel. V porovnaní s minulým rokom je to o 0,1% menej, zahraničné predaje dosiahli rekordných 8,6 milióna. Predaje na domácom trhu klesli o 9,6% na 1,9 milióna vozidiel.
Druhú priečku obsadil nemecký výrobca automobilov Volkswagen s predajmi dosahujúcimi 8,3 milióna vozidiel. Je to najnižší výkon za posledných viac ako desať rokov, môžu za to výluky v dôsledku pandemickej situácie s ochorením COVID-19 a obmedzeným dodávkam surovín kvôli vojne na Ukrajine.
Výkonnosť akcií spoločnosti Toyota za posledných 5 rokov. (Zdroj: Google)
Aj keď sa podobné problémy s nedostatkom surovín týkajú aj Toyoty, najmä s chýbajúcimi čipmi, automobilka uviedla, že optimalizácia a zvýšenie výrobnej kapacity v Ázii a v Severnej Amerike pomohli zvýšiť v roku 2022 globálu produkciu o viac ako 5%. Toyota revidovala svoju prognózu z novembra na finančný rok 2022/2023, ktorý bude končiť v marci. Podľa pôvodných predpokladov počítala s produkciou 9,7 milióna, toto číslo znížila za dané obdobie na 9,2 milióna vozidiel.
Spoločnosť čaká zmena manažmentu, na miesto generálneho riaditeľa si sadne Koji Sato, ktorý chce viesť Toyotu cestou k čistej energii. Sato, generálny riaditeľ Lexusu a Gazoo Racing, nahradí Akia Toyodu 1. apríla tohto roka. Japonská automobilka mala doteraz k výrobe elektromobilov vlažný postoj a investovala skôr do hybridných technológií a vodíka. Nový generálny riaditeľ sa chce zamerať na svižnejší vývoj technológií elektrických vozidiel, no zároveň ostáva otvorený ostatným možnostiam pohonu.
Text je súčasťou Refresher Blogu, nie je redakčným obsahom. Administrátorov môžete kontaktovať na [email protected].
Chceš vedieť, keď zetano.sk pridá nový blog?
Zadaj svoj mail a dostaneš upozornenie. Kedykoľvek sa môžeš odhlásiť.