Nike zverejnila výsledky za prvý štvrťrok. Aké plány má do budúcnosti?

Hlavný americký dodávateľ športového oblečenie v Spojených štátoch Nike zverejnil výsledky za prvý štvrťrok a sú nižšie ako sa predpokladalo.

Môže za to znížený dopyt po týchto produktoch na americkom trhu, keďže spotrebitelia sa snažia kvôli inflácii obmedziť svoje výdavky, na druhej strane čínsky trh priniesol oživenie, ktoré však nezabezpečilo želané výsledky. V Spojených štátoch amerických vzrástli predaje len o 5 %, čo predstavuje najpomalší rast za posledné štyri štvrťroky, v Európe, na Blízkom východe a Afrike to boli 3 %. Omnoho pozitívnejšie výsledky priniesol trh v Číne, ktorý po zrušení pandemických obmedzení vzrástol o 16 %. Čo sa týka tržieb, tie za štvrtý štvrťrok dosiahli 12,83 miliardy USD, čím prekonali odhady vo výške 12,59 miliardy USD.

Fortnite a Nike

Nike oznámila spoluprácu s Epic Games prevádzkujúcou populárnu online hru Fortnite na blockchaine Ethereum. V rámci projektu Airphoria ponúkajú merch, ktorý si spotrebitelia môžu kúpiť buď reálnom alebo v digitálnom svete. V hre je možné kúpiť si skiny s motívmi Nike Air Max a v realite je to oblečenie na štýl zo samotnej hry Fortnite. Súčasťou projektu je aj nová mapa s názvom Airphoria, ktorá je vytvorená v duchu tejto spolupráce.

Výkonnosť akcií spoločnosti Nike za posledných päť rokov. (Zdroj: Google)*

Cestou k udržateľnosti

Spoločnosť Nike prijala opatrenia na odstránenie používania vlny, ktorá súvisí s nehumánnym zachádzaním so zvieratami. Postup na získavanie bavlny nazývaný mulesing spôsobuje mladým jahňatám bolesť pri odstraňovaní pásov kože. Globálna organizácia na ochranu zvierat Four Paws oznámila rozhodnutie spoločnosti Nike prijať zodpovednosť a zaviazať sa k certifikovanej norme Responsible Wool Standard (RWS) v rámci sortimentu svojich výrobkov. K výzve, aby spoločnosť Nike nasledovala kroky značiek Adidas a Puma, ktoré sa už predtým rozhodli pre certifikovanú vlnu, sa pripojilo viac ako 80 000 športových nadšencov.

Záver

Aj napriek tomu, že spoločnosť Nike nemala v tomto roku výrazné výsledky v hodnote svojich akcií, podľa ich krokov sa snaží zabezpečiť stabilný rast v digitálnom svete aj v oblasti udržateľnosti svojich zdrojov.* Vo svojej histórií zažila spoločnosť mnohé významné míľniky a preukázala sa ako značka s vysokým množstvom fanúšikov, ktorí ju dokázali v ťažkých časoch podržať.

* Minulá výkonnosť nie je zárukou budúcich výsledkov

Text je súčasťou Refresher Blogu, nie je redakčným obsahom. Administrátorov môžete kontaktovať na [email protected].

Ohodnoť blog
0
Poslať správu

Chceš vedieť, keď zetano.sk pridá nový blog?

Zadaj svoj mail a dostaneš upozornenie. Kedykoľvek sa môžeš odhlásiť.