Vlakom po Slovinsku

Ľubľana, Jazero Bled, Koper, Piran toto sú mestá, ktoré sme navštívili pri našej ceste po Slovinsku

Už dlhšie sme s kolegom plánovali, že si spravíme jeden rok, počas ktorého budeme cestovať po Európe využívajúc predovšetkým vlaky. Prvá voľba padla na Slovinsko, lebo už dávnejšie som si chcel pozrieť Jazero Bled. Videl som nádherné fotografie z tohto miesta, a to ma dosť nalákalo. Na cestu sme sa vybrali v marci, kedy nie je už tak zima a zároveň príliš teplo.

Počiatok našej cesty bol na bratislavskej hlavnej stanici, odkiaľ sme sa regionálnym expresom (premáva v hodinovom takte) dostali do Viedne. Odtiaľ nám išiel priamy spoj do Ľubľany, hlavného mesta Slovinska.

Cesta nám ponúkla nádherné výhľady na hory. Keďže sme cestovali na dlhšiu vzdialenosť, mali sme pre istotu zakúpené rezervácie. Vlak ale nebol veľmi plný. Počas mojich ciest som si všimol, že na rakúskej strane sú vlaky preplnené najmä v okolí Viedne a potom sú dosť prázdne. Cesta trvala približne 6 hodín a o 2 poobede sme dorazili do Ľubľany. Mali sme zabookovaný hotel, kde nám majiteľ vysvetlil všetko, čo bolo potrebné. Od najobľúbenejších reštaurácií po najlepšie miesta, ktoré sa v tomto meste dajú vidieť. Keďže Ľubľana nie je veľmi veľké mesto, to hlavné sa dá v pohode rýchlo prebehnúť. My sme tu boli ubytovaní 3 dni, ktoré nám na obhliadku bohato stačili.

Na ďalší deň sme si nastavili skorý ranný budíček, a rozhodli sa ísť priamym vlakovým spojom pozrieť miesto, kvôli ktorému sme chceli ísť do Slovinska.

Cesta vlakom k Jazeru Bled trvala 2 hodiny. Od stanice je to už len pár krôčikov a ukáže sa vám krásna panoráma. Viete tu využiť viacero možnosti. Buď plavbu loďkou na kostolík Nanebovstúpenia Panny Márie, ktorý sa nachádza na ostrovčeku v strede jazera, alebo si spravíte prechádzku okolo celého jazera (rovnako ako my), kde sa z každého uhla núka nový a krásny výhľad. Cestou sme navštívili aj Bledský hrad. Jediné, čo mi bolo ľúto, že sme nestihli navštíviť aj tiesňavu Vintgar, ktorá bola v tom čase práve zatvorená. Ale raz ju určite navštívim!

Po vrátení sa späť na hotel sme si pobalili veci. Na ďalší deň sme zase vstávali skoro ráno. Presúvali sme sa vlakom do mesta Koper, kam trvala cesta cca 2 hodiny. Super vec bola, že hneď vedľa vlakovej stanice sa nachádzala aj autobusová stanica. A keďže sme ešte nemali check in na hotel, využili sme čas a išli sme autobusom do starobylého mestečka Piran.

Nemali sme presný plán, čo chceme navštíviť, tak sme sa len prechádzali a obdivovali úzke uličky a zvuk mora. Celkový dojem z tohto mesta bol veľmi príjemný. Chvíľami sme mali pocit, že sa nachádzame v nejakom talianskom meste. Strávili sme tu 5 hodín a bolo nám aj trošku ľúto, že sme si nepredĺžili pobyt v meste Koper, v ktorom sme boli ubytovaní, no už bolo neskoro na zmenu plánov. Presunuli sme sa teda autobusom späť do mesta Koper.

Z dennodenného presúvania vlakom a striedania miest som bol dosť unavený. Napriek tomu bol náš výlet natoľko skvelý, že nás to namotivovalo navštíviť aj iné krajiny. Usadili sme sa teda už len k moru a začali plánovať ďalšiu cestu vlakom po Taliansku…

Chceš vedieť, keď Nikolas Jašurek pridá nový blog?