Zdravie a fitness

Najvhodnejšie športy pred a po operácii kŕčových žíl

15.5.2018 16:40
Pri probléme s kŕčovými žilami je pravidelný pohyb veľmi potrebný. Kŕčovým žilám určite neškodí, práve naopak, športovanie pozitívne ovplyvňuje zdravie žíl.

Samozrejme, záleží na tom, aký šport zvolíme, nie všetky druhy sú vhodné.  Nesprávny cvik môže nohám a ich bolestiam ešte viac priťažiť a uškodiť.

Aké športy a cviky sú teda kŕčové žily najvhodnejšie?

Chôdza, beh a bežecké lyžovanie

Kolieskové korčuľovanie

Plávanie – voda má oveľa vyššiu hustotu, čo neumožňuje krvi zhustnúť.

Cvičenia na spevnenie brušného a panvového svalstva.

Aerobik – klasický aj vo vode, joga, pilates či klasický strečing.

Bicyklovanie, cestná cyklistika – intenzita musí byť pochopiteľne zvolená podľa závažnosti ochorenia, prípadne použiť pančuchy alebo kompresné podkolienky.

Pravidelnosť je dôležitá

Hoci len 30 minútové cvičenie a  výsledky sa postupne dostavia. Žily je vhodné utužovať špeciálnymi gymnastickými cvikmi, pri ktorých budete mať nohy vo vyvýšenej polohe. Striedať sa majú jednotlivé druhy aeróbnych cvičení či už podľa chuti alebo sezóny. Svoje nohy a telo by sa nemalo preťažovať, pretože pri problémových žilách je to prinajmenšom rovnako rizikové ako úplná absencia športu. Minimálne dva dni v týždni si vyhraďte pre fyzický odpočinok.

Aktívny pohyb po operácií kŕčových žíl

Je celkom bežné, že fyzicky aktívni jedinci, ktorí trpia kŕčovými žilami , majú obavy z toho, že podstúpia odstránenie kŕčových žíl. Často sa zaujímajú či bude samotný zákrok zasahovať do ich každodennej rutinnej kondície. Našťastie, s dnešnými pokročilými technológiami a možnosťami liečby je regenerácia rýchla.

Pacientom, ktorý zákrok postúpili sa odporúča, aby nevykonávali, nezvyšovali telesnú hmotnosť ani nevykonávali žiadnu inú fyzickú aktivitu, ktorá by zvýšila ich srdcovú frekvenciu najmenej 24-48 hodín po zákroku. Počas niekoľkých dní po liečbe sa pacientom odporúča, aby obnovili svoje bežné fitness procedúry. Napríklad aeróbne cvičenie ukázalo, že sa ním znižuje tlak v žilách. Bezpečné cvičenia 2-3 dni po liečbe kŕčových žíl zahŕňajú chôdzu, vodný aerobik, plávanie, jógu a strečing.

Pančuchy počas cvičenia

Dôležité je poznamenať, že je lepšie vyhnúť sa vyšším nárazovým cvičením, ako je beh, minimálne 3-5 dní po liečbe alebo až do doby, akú stanový špecialista. Niektorí lekári na žilu môžu dokonca odporučiť nosenie kompresných pančúch počas cvičenia, na zvýšenie krvného obehu a zníženie namáhania postihnutého miesta.

Text je súčasťou Refresher Blogu, nie je redakčným obsahom. Administrátorov môžete kontaktovať na blogy@refresher.sk.
Priemerné hodnotenie
zatiaľ málo hodnotení
Ohodnoť blog
Pre hodnotenie sa musíš prihlásiť!
Prihlásiť
Pridať komentár
0
Nahor
Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať
Pohodový piatok :)
Vitajte !
SICÍLIA – východné pobrežie za 7 dní
Paradox (ne)sociálnej doby
Mamička to zariadi
Budapešť - stredoeurópsky Paríž