Benátsky víkend

Cestovanie je moje hobby. Niektoré miesta sú od nás tak blízko a aj tak sa nerozhodneme ich navštíviť. Stačí 1 deň dovolenky, auto, diaľničnú známku a spolucestujúceho. Neváhaj, čítaj a cestuj..

V Benátkach som už bola. Nikdy to nebola cieľová destinácia, ale pár krát som si ich už prešla. Vlastne trepem. Benátky sa nedajú celé prejsť. Vždy sa zamotáte v nejakej inej uličke, ale nakoniec sa dostanete k správnemu cieľu. Lebo ako sa hovorí, cesta je cieľ. Tento blog bude slúžiť na to ako odporučiť správne ubytovanie (nie v centre Benátok) a ako správne využiť čas a peniaze.

Jedna baba sa ma na instastorke na túto fotku spýtala, že či som tehotná. ja neviem už

Cesta tam

Ak si čítal posledný blog, tak vieš, že si musím šetriť dovolenku a každý jeden deň mi je vzácny. Rozhodli sme sa preto, že vyrazíme až po práci vo štvrtok okolo 16h. Kým sme pozbierali celú posádku, odniesli Foxina (Stankovej sestry pes), najedli sa v Burger kingu hneď za Viedňou, bolo už 17h30. Mám dar, že dokážem zaspať v aute napriek tomu, že mi lásko už není 20 let a cesta mi ubehla celkom rýchlo. Stanči s Lukim sa starali o hudobný playlist a Baška pracovala, keďze sa tvárila, že je stále v práci a nikam sa neodišlo. Prešlo 6 hodín a boli sme na mieste.

Námestie Sv. Marca

Do skoro Benátok sme dorazili okolo polnoci. Bývali sme v brutálnom ubytovaní - malo to všetkých 5P - poloha, peniaze, pohodlie, peknosť, potraviny hneď za rohom.

Skromné ubytovanie

Rada nad zlato- určite bývajte v Spinei - Spinea je dedina vedľa Mestre. Rovnakým vlakom ako sa chodí z Mestre sa dostanete aj zo Spinei za 2,60 na stanicu Venezia S.Lucia. Cesta trvá 12 min vlakom. Stanica od nášho ubytovania bola vzdialená 130m. Mali sme obrovskú rezidenciu pre 6 ľudí, s 2 kúpelňami, kuchyňou a obývačkou. Vyšlo nás to 400eur pre 6 osôb na 3 noci. Určite odporúčam miesto aj ubytovanie. V Spinei nájdete všetky potraviny ako Lidl, Spar a Coop.

Ráno sme vstali. Teda niektorí skôr na obed. Tu bol rozdiel cestovať s mojimi rodičmi a so Stankovými. Naša rodina je zvyknutá vstať skoro a ísť si užívať mesto hneď kým je pekne. Ale nastavila som sa na dovolenkový režim a to, že sme boli až okolo 12h na stanici bol pre mňa tak trochu nezvyk. Lístok sa kupuje na stanici v Spinei a označuje sa pred vstupom do vlaku vonku na nástupišti. Ale ak zabudnete, nič sa nestane a revízor pochopí, že ste turisti.

Benátky sú krásne. Ja ani neviem či sa mi vôbec podarí niekomu poradiť kadiaľ sa má vybrať, lebo všetko je fakt veľmi podobné. Aby sa ľudia nestrácali, tak skoro v každej uličke sa nachádzajú navigačné šípky k hlavným bodom ako St.Marco, alebo vlaková stanica.. Veľmi ľahko sa dá vďaka tomu orientovať.

Počasie nám vyšlo eňo ňuňo a keďže je v podstate iba jar, tak kanál ešte nestihol zasmradnúť. Fun fact - Benátky sú o 70% lacnejšie v lete než na jar/jeseň, keďže podľa mnohých ľudí kanál smrdí, je príliš teplo a zmrzlina sa rýchlejšie topí. Je pravda, že ľudí bolo všade dosť a boli sme kvôli tomu extrémne vyčerpaní z celého dňa. Dali sme si večeru v Spinei a zaspali sme ako polená.

Na druhý deň sme sa kvôli tomu rozhodli navštíviť okolité benátske ostrovy a tento výlet môžem rozhodne len a len odporučiť. Malebné domčeky, predajne, kaviarničky.. Z vlakovej stanice sme nastúpili na loď "vaporetto", ktorá nás rovno odviezla na ostorv Murano. "Vaporetto" je miestna lodná mhd. Denný lístok stál 20eur/osoba - dá sa využiť priamo v Benátkach a rovnako aj na všetky okolité ostrovy. Sú aj rôzne iné alternatívy, ale jedna cesta vyšla 7eur, tak ak človek chce vidieť viac, denný lístok sa oplatí.

V miestnom vaporette bola celkom plnka

My sme navštívili iba dva ostorvy - Murano a Burano. Muráno je známe výrobou skla, takže každý prvý obchod predáva suveníry zo skla. Nechcem preháňať, ale toto miesto bolo ako z nejakého romantického filmu. Domčeky menšie než v Bentátkach a cez celé mesto prechádzal kanál. No parádička.

Murano

Druhý ostrov sa volá Burano. (Pre mňa veľmi zábavné názvy ostrovov). Z Murana sme sa dostali priamo na Burano. Na stanici bol veľký rad turistov, ale na ľod sa dostalo pomerne veľa ľúdí, takže to čakanie sa dalo zvládnuť. V Burane mal každý domček inú farbú. Niekde som čítala, že tie farby na domoch sa kedysi používali preto aby si rybári, ktorí sa vracali v noci z lovu, vedeli rozoznať svoj dom a trafili. Kto vie či im dnes na premaľovanie nedala peniaze Európska únia...

Burano

Cestou späť nám to rozhodne netrvalo 6 hodín, kvôli obmedzeniam na cestách. Ak ti nevadí šoférovať v noci, tak by som zvolila túto alternatívu, aj keď cez deň nevidno tieto miesta:

Neseď doma a choď do Benátok! Sú veľmi fotogenické :)

Zatiaľ mi tam nikdy nedali zľavu, ani napriek môjmu priezvisku

Gondola - 80eur/30min, max 6 osôb (my sme mali plnú kapacitu)

Murano

a určite si daj gelato

Chceš vedieť, keď gromova.michaela pridá nový blog?