Roadtrip Salzburg a Bavorsko

Zámky šialeného kráľa Ľudovíta, Walt Disney a Mozart

1. deň. Po ceste do Salzburgu sa zastavte v Hallstate. Hallstat je dedinka v horách, ktorá celá patrí do svetového kultúrneho dedičstva UNESCO a vyzerá nádherne. Parkovanie je tu možné len na vyhradených parkoviskách a 2 hodiny parkovného stáli celkom dosť, cca 7 eur. Hallstat je maličký, plný uličiek a typických rakúskych domčekov a dreveníc. V strede sa nachádza kostol a nad ním je malý cintorín, kde môžu byť z kapacitných dôvodov pochovaní len obyvatelia Hallstatu :)

Táto dedinka je taká krásna, že si jej kópiu postavili v Číne :))) Nečudujem sa im :)

Mozart všade, kam sa len pozrieš

2.-3. deň. Salzburg. Salzburg má veľkú katedrálu v centre mesta a veľmi pekné centrum ako také. Navštívila som salzburgský hrad odkiaľ sú výhľady na celé mesto. Na hrad sa dostanete lanovkou. Hlavná nákupná ulica v centre sa volá Getriedegasse a je tu plno luxusných značiek a každá má vyrobený špeciálny erb, ktorý jej visí pred vchodom. Na tejto ulici je aj Mozartov rodný dom. Na Mozarta sú tu patrične hrdí, pretože všade si môžete kúpiť mozartove gule a kopec iných suvenírov s jeho logom. V prípade, ak máte radi turistiku tak v okolí sú samé hory a turistické chodníky. Ubytovanie a vlastne aj jedlo je tu dosť drahé, ale treba si na to zvyknúť, sme v Rakúsku.

V Bavorsku je aj tá tráva viac zelená

4. deň sme sa presúvali do Bavorska. Keď vchádzate do Bavorska, je to ako keby ste vošli do iného sveta. Upravené farmy, všade typické nemecké drevenice a šťastné bavorské kravy :) Nemci sú neskutoční perfekcionisti, všetko majú dokonalé a dokonca aj kravy majú na lúke vlastné napájadlá vo výške hlavy, aby sa nemuseli namáhať :) Zastavili sme sa v jednom z väčších bavorských miest Bad Tolz a v dedinke Benediktbeuern, kde je veľký kláštor.

Celý pobyt sme bývali v maličkej dedinke Farchant, ktorá má rozlohu asi 1 km x 1 km pri Garmisch-Partenkirchene, ktorý je úplne na juhu pri hraniciach. Nemecká diaľnica vedie od Mníchova až do GAP a je úplne nová. Nemci totiž vymieňajú asfalt neustále aj na takých miestach, za ktoré my by sme boli vďační. V Bavorsku sa ubytujte cez tzv. ferienwohnung. Väčšina obyvateľov má veľké bavorské domy, žije na prízemí a vrch prenajíma. Domáci sa naozaj o tie ubytovania starajú a nosia cez deň typické bavorské kroje a určite budete mať na okne kvetináč s chryzantémami :)

5. deň. Innsbruck. Innsbruck leží na hraniciach Rakúska a Nemecka a má veľmi pekné centrum, ale okrem toho ma ničím špeciálnym nezaujal.

Zámky šialeného kráľa

6. deň. Linderhof. Nachádzame sa v oblasti, kde sú postavené 4 zámky šialeného kráľa Ľudovíta II. Ide o Linderhof, Hohenschwangau, Herrenchiemsee a najznámejší Neuschwanstein. Všetky stojí za to navštíviť. Linderhof je maličký, vyzerá ako väčšia vilka. Môžete ísť na prehliadku dovnútra, ja som tam nebola, ale za to má okolo obrovský areál s krásnymi záhradami, ktoré sú zadarmo. Jedinou nástrahou bola jedna ambiciózna labuť, ktorá nám zatarasila cestu, ale prežili sme :)

Po prehliadke zámku sme sa vrátili do Farchantu, lebo sme dostali farchantskú kartu so zľavami :D, kde bol voľný vstup na ich kúpalisko a neobmedzený lístok na prepravu medzi GAP a Farchantom. Kúpalisko v tejto mini dedinke vyzeralo ako prvotriedne kúpalisko hocikde inde s niekoľkými bazénmi a tobogánmi :) Inak bolo vstupné 6 eur.

Európsky Walt Disney

7. deň výlet na Neuschwanstein. Je to turistická top atrakcia, pretože to je ten zámok, ktorý má v logu Walt Disney a všetci ho chcú vidieť naživo. Je nutné kúpiť si dopredu lístky!!! My sme to nespravili a mali sme šťastie, že sme zohnali lístky so vstupom o 17.00 s tým, že sme prišli o 10.30, pričom prehliadky sú každých 5 minút. Keď budete chcieť preskočiť dlhý rad ľudí, choďte do Múzea kráľov pri jazere, tam sa dajú kúpiť lístky na hrad tiež. Počas čakania na prehliadku môžete ísť k jazeru, pozrieť Hohenschwangau, ktorý je na kopci oproti alebo kupovať suveníry. Nič extra tu nie je. Na hrad si to môžete vyšľapať alebo sa odviezť koňskou bričkou. Pod hradom je pekné miesto na fotenie s výhľadom na celý hrad. Prehliadka trvá 30 minút, je otvorených asi len 5 miestností a jedna z nich je sál zo zlata, kde chýba trón, pretože kráľovi nezostali na výstavbu peniaze :) Ľudovít bol blázon a v podstate rozhadzoval peniaze tak, že krajina skoro zbankrotovala. Zvláštna bola aj jeho smrť, pretože sa utopil záhadne v jazere. Za hradom sa nachádza ešte vodopád Marienbrucke, určite nevynechajte.

Pivo a svet BMW

8. - 10 deň. Mníchov. Najväčšie lákadlo je asi mníchovská radnica a ich kostol Frauenkirche, kde sa nachádza stopa po diablovom kopyte. Potľapkajte mníchovského diviaka a dajte si pivo v podniku Hofbrauhaus v centre. Je to tradičná nemecká piváreň, kde čapujú nadrozmerne veľké pivo, čašníci chodia v krojoch a dostanete tam pečené koleno :)

V Mníchove určite navštívte ich technické múzeum Deutsches Museum, ktoré je obrovské a kde som sa aj ja ako žena zabavila :) Robia tam dokonca prednášky s pokusmi pre návštevníkov. Pre návštevníkov, nie na návštevníkoch :)

Ďalší deň si urobte výlet na zámok Nymphenburg a do jeho záhrad. Rozlohou sa nemusia hanbiť pred tými z Versailles.

V centre sú taktiež veľké záhrady, ktorých veľká časť pripomína japonské záhrady. Objavila som tu tiež pár surfistov, ktorí surfovali na jedinom splave, čo tu bol :)

V Míchove je sídlo BMW a vedľa hlavnej budovy sa nachádza BMW welt, kde je múzeum všetkých modelov. Do niektorých si môžete aj sadnúť a vyskúšať si ich. Bol to super zážitok :)

Z BMW sveta sa dá plynule prejsť do Olympiaparku, čo je vlastne areál, kde sa konali olympijské hry a teraz je prístupný verejnosti.

Myslela som si, že tento roadtrip bude nuda, ale bola to jedna z najkrajších dovoleniek. Po prechode cez hranice pri pohľade na našu Petržku som sa na chvíľu zamyslela, aké by to asi bolo žiť ako šťastná nemecká krava s vlastným napájadlom :)

Cestujem bez cestovky Nájdeš ma na: https://www.instagram.com/ivana_fogadova/ https://daybyme.com/ivka-6?utm_source=app&utm_medium=profile

Chceš vedieť, keď ivana.fogadova pridá nový blog?