Vychádza autobiografia legendy: Calvin Klein

Ak túžiš po nejakom "módnom kúsku", ktorý poteší tvoju dušu, tak to bude táto kniha. Must have pre všetkých, ktorí sa zaujímajú o módu, dizajn, alebo fotografiu.

Dá sa povedať, že v žiadnej inej oblasti neplatí dobre známe „sex sells“ viac ako v móde. A snáď to o ničom inom neplatí viac ako o kontroverzných kampaniach ikony minimalizmu a sexuálnej provokácie, pánovi Calvinovi Kleinovi.

Návrhár, ktorý zlomil éru dokonalých supermodeliek a toho čo dovtedy predstavoval ideál krásy v módnom biznise. V roku 1992 siahol po vychrtlej, malej, neznámej dievčine s plochým hrudníkom, Kate Moss, ktorá sa stala tvárou jeho kampane a zároveň aj múzou, čím odštartoval jej hviezdnu kariéru a pretransformoval ju doslova na globálny fenomén.

Kampane Calvina Kleina sú takmer zakaždým predmetom diskusií a vytýka sa im sexuálne zobrazovanie hraničiace s toleranciou, morálkou a tiež často spájané so slovom pornografia. Nikdy však od tejto komunikácie neupustil a preto pravidelne poburujú verejnosť.

Za jednu z najkontroverznejších kampaní sa považuje kampaň s vtedy 16 ročnou Brooke Shields z roku 1980 s headlinom: "You want to know what comes between me and my Calvins? Nothing." Akýkoľvek odpor vyvolala, pravdou je, že pozdvihla džínsy z lacného oblečenia na voľný čas, na luxusný artikel. Čo je však podstatné, je to, že tým udal tón módnej reklame po zvyšok desaťročia.

kampaň s Brooke Shields, 1980, foto: www.esquire.com

kampaň s Kate Moss a Mark Wahlberg, 1992, foto: www.esquire.com

A prečo práve Calvin Klein? Práve v týchto dňoch sa na pulty kníhkupectiev dostáva jeho nová nekonvenčne poňatá autobiografia, čo je pre mňa osobne asi najpotešujúcejšia správa zo sveta módy za tento rok. Nepochybne must have pre všetkých, ktorí milujú dizajn, módu a fotografiu. Úžasné je, ako si stojí za svojou tvorbou aj z pohľadu retrospektívy, čo si uvedomil pri výbere fotografií do knihy, citujem: „I went through 40 000 images – and to my surprise, when I looked at the images we´d used the first time around, if I was designing today, I would still use them. They look contemporary, provocative and modern.“

titulka knihy, foto: www.amazon.com

Úprimne, neviem sa dočkať, kedy ju už budem držať v rukách. Nie je to najlacnejšia záležitosť, ale ja takýmto knihám hovorím investícia. Či a kedy bude dostupná u nás, neviem, avšak zatiaľ som ju objavila tu.

Bližšie info a náhľad knihy si môžete pozrieť tu.

Zdroj:

kniha Champagne Supernovy,

US Vogue - september issue 2017,

www.esquire.com

Text je súčasťou Refresher Blogu, nie je redakčným obsahom. Administrátorov môžete kontaktovať na [email protected].

Ohodnoť blog
2
Poslať správu

Chceš vedieť, keď Michaela Bičkošová pridá nový blog?

Zadaj svoj mail a dostaneš upozornenie. Kedykoľvek sa môžeš odhlásiť.