Mrkvové curry s kešu orechami

Vegan, bez lepku, bez laktózy a dokonca vhodné aj pre histaminikov? Áno, to všetko sa dá vykúzliť jedným receptom. :)

Toto jedlo som raz varila aj pre skupinku rozmanito sa stravujúcich ľudí – vegán, vegetarián, zarytý mäsožravec, histaminička a dvaja “normálni” – a všetkým chutil tak, že zjedli aj poslednú omrvinku. :) A myslím si, že to je dôkazom toho, že napriek rozmanitým stravovacím návykom si ľudia môžu pochutnať spoločne na jednom jedle. Často sa stretávam aj s tým, že nás histaminikov ľudia ľutujú, že nemôžeme nič jesť, že musíme variť bez chuti a stále to isté dokola...no a potom také tie “hardcore” poznámky typu ,,asi by som umrel kebyže mám HIT”. Aaaale neumrel. :) Verím, že môj blog a tento malý príklad je toho dôkazom. :)

Potrebujeme:

5-6 veľkých mrkiev (cca 600g)

1 odmerku* červenej šošovice

za hrsť kešu orechov

1 cibuľu

2 strúčiky cesnaku

domácu kari zmes podľa vašej chuti a tolerancie (ja som mala tentoraz nasledovnú: kurkuma, nigella sativa, galgant, čierne korenie, mletý kardamón, štipka škorice)

1 ČL trstinového cukru

za hrsť petržlenovej vňate

mandľové mlieko

olivový olej

ghee maslo

*používam takú, ktorá je k ryžovaru, ale pokojne použite malý pohár alebo šálku na kávu

1. Kešu orechy nakrájame na malé kúsky a následne nasucho opražíme na panvici.

2. Mrkvu nakrájame na malé kúsky, šošovicu prepláchneme.

3. Na panvici rozohrejeme olivový olej a pridáme nadrobno nakrájanú cibuľku a cesnak.

4. Následne pridáme kari zmes, mrkvu, kešu orechy, cukor, soľ a podlejeme trochou mlieka. Necháme dusiť.

5. Počas varenia podlievame mliekom podľa potreby.

6. Keď už je mrkva polomäkká, pridáme šošovicu a dvojnásobný diel vody (alebo mlieka).

7. Uvaríme domäkka a po odstavení z ohňa vmiešame nakrájanú vňaťku.

8. Podávame s ryžou.

Text je súčasťou Refresher Blogu, nie je redakčným obsahom. Administrátorov môžete kontaktovať na blogy@refresher.sk.

Ohodnoť blog
3
Poslať správu
Volám sa Patrícia a blogujem v oblasti histamínovej intolerancie, ktorú mi zistili v roku 2015. Od vtedy sa aktívne venujem tvorbe receptov, radím histaminikom z vlastných skúseností a tento rok som vydala svoju prvú kuchársku knihu venovanú tejto téme.

Chceš vedieť, keď Hitjezdravozit pridá nový blog?

Zadaj svoj mail a dostaneš upozornenie. Kedykoľvek sa môžeš odhlásiť.