13.11.2017 21:35

The Founder (recenzia)

Viem čo si myslíte, ako sakra 52 ročný predavač milshake mixérov vybudoval fast foodove impérium so šestnásťtisíc pobočkami a ročným príjmom cez sedemsto miliónov dolárov? Jedno slovo: vytrvalosť.

Film The Founder (Zakladateľ) rozpráva pravdivý príbeh Raya Kroca (Michael Keaton), úspešne neúspešného obchodníka s mixérmi, ktorý jedného dňa v roku 1954 dostal objednávku na šesť mixérov od bratov McDonaldovcov. Ray si myslí, že došlo k chybe lebo nechápal prečo niekto potrebuje šesť mixérov do svojej drive in reštaurácie, a tak sa rozhodne zájsť do ich podniku a vybaviť objednávku osobne.

Keď tam dorazí, prvé čo mu udrie do očí je názov McDonald’s. Rozhodne sa objednať si jedlo a je prekvapený rýchlosťou, akou sa k nemu jeho objednávka dostala. V tom sa už stretáva s jedným z dvoch bratov, ktorý ho prevedie po ich reštaurácii z čoho je Ray v úplnom úžase. A tak sa rozhodne investovať do tohto nápadu a otvorí si vlastnú pobočku. Jedno vedie k druhému a pobočky len pribúdajú, a pribúdajú. S čím, ale prichádzajú aj problémy s financiami, jeho manželkou a bratmi McDonaldovými.

Ale o čom je film naozaj?

Tento film je skvelá dráma, spojená s dlhou a vytrvalou cestou k úspechu Raya Kroca, ktorý je schopný spraviť hocičo, aby uspel. Ak by som mal opísať jeho postavu, tak vám rovno poviem bol to nehorázny, drzý a hnusný človek. Čo z neho v konečnom dôsledku robí skvelého podnikateľa, ktorý sa pred ničím nezastaví. Michael Keaton je skvelý herec ak ste videli filmy Spotlight alebo Birdman viete o čom hovorím. A túto rolu zahral skvelo aj keď je jeho postava aká je neviem prečo, ale úplne z nej srší sympatia pre tohto obchodníka. Jeho postavu si hneď obľúbite aj keď je to kvázi záporak, ktorý oklamal celý systém a zobral si niečo čo mu nepatrilo.

Bratov McDonaldovcov stvárnili herci Nick Offerman a Patrick Wilson, ktorí svoje role zvládli veľmi dobre. Aj keď sa vo filme nevyskytujú na obrazovke veľmi často, je príjemne vidieť ako hrajú rolu dvoch bratov, ktorá je veľmi uveriteľná. Sú to bratia, ktorí sa starajú jeden o druhého a plnia si svoj americký sen. Až si začnete myslieť, že títo herci sú naozaj reálny bratia.

O réžiu a scénar sa postarali John Lee Hancock a Robert D. Siegel, ktorí síce nie sú veľmi známi, tento príbeh vyrozprávali dobre až na pár nedokonalostí. Musím uznať, že celý film som sledoval s napätím čo sa bude diať ďalej a čo sa stane. Neprišlo mi v tomto filme nič nazvyš, skôr mi tam niečo chýbalo. Aj keď má film stopáž dlhú 115 minút prišiel mi na životopisnú drámu celkom krátky. Ale vcelku film som si naozaj užil. Aj keď som nechápal pomaly prázdnu kinosálu počas prvého premietania v dátume premiéry.

Ja osobne som sa na tento film tešil od zhliadnutia prvého traileru asi tak pol roka dozadu. Ani neviem čo ma na filme lákalo viac zákulisie vzniku jedného z najväčších gigantov z fast foodov alebo herec Michael Keaton. Dokopy to pre mňa vytvorilo mix a povedal som si na tento film si určite musím zájsť do kina. A taktiež vám odporúčam si na tento film zájsť do kina. Na konci filmu si len poviete ten Ray to bol ale zmrd, ale stále k nemu budete sympatizovať. Pre Michaela Keatona mám takzvanú slabosť. Keď vidím, že hrá v nejakom filme, musím ho proste vidieť.

Hodnotenie: 85%

·         Žáner: Dráma/životopisný

·         Réžia: John Lee Hancock